Sökning: "Camera Perspective"

Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade orden Camera Perspective.

  1. 21. Designing Game Narrative to Evoke Players’ Empathy

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Yu Guo; [2022]
    Nyckelord :Game narrative; empathy; perspective-taking; cognitive empathy; emotional empathy; autoethnography; close reading;

    Sammanfattning : The paper would focus on the game narrative and empathy, more specifically, the primary goal of this paper is to see how game narrative evokes players’ empathy and get some narrative design principles that can be used in future game design and research. To fulfill the research goal of the paper, I will analyze three role-playing games To the Moon(2011), A Bird Story(2014), and Finding Paradise(2017). LÄS MER

  2. 22. Augmented Reality Games from a User Perspective

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Valdemar Wadströmer; [2022]
    Nyckelord :Augmented Reality; AR; Mixed Reality; MR; Games; Classification;

    Sammanfattning : Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) games have been around for decades. Despite this, they are largely misunderstood. Games like Pokémon GO encourages people to go outside, augmenting the real world both through maps with virtual objects and cameras using see through functionality. LÄS MER

  3. 23. Lens Distortion Correction Without Camera Access

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Datorseende

    Författare :Emily Olsson; [2022]
    Nyckelord :Lens distortion; Lens distortion correction; Perspective n-Point; Camera calibration;

    Sammanfattning : Lens distortions appear in almost all digital images and cause straight lines to appear curved in the image. This can contribute to errors in position estimations and 3D reconstruction and it is therefore of interest to correct for the distortion. If the camera is available, the distortion parameters can be obtained when calibrating the camera. LÄS MER

  4. 24. PWA eller Cross Platform : En jämförelse mellan React och React Native

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Linda McCaslin; Olivia Hedlund; [2022]
    Nyckelord :React; React Native; PWA; mobilapplikation; Cross Platform;

    Sammanfattning : Idag finns det många olika metoder för att bygga appar. Det är möjligt att utveckla separata appar för samtliga plattformar eller att använda något av Cross Platform-ramverken. Då de olika metoderna har både för- och nackdelar är det av vikt att välja den bästa metoden för just sin app. LÄS MER

  5. 25. "Vi måste panta mera" : En kvalitativ retorisk analys av Pantameras reklamfilmer ur ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Ljunggren; Amelie Marklind; [2022]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; rhetoric; image rhetoric; sustainability; Pantamera; celebrity advertising; Kvalitativ innehållsanalys; retorik; bildretorik; hållbarhet; Pantamera; kändisreklam;

    Sammanfattning : Världen står idag inför en hållbarhetskris och medlemsländerna i Förenta nationerna, FN, har accepterat Agenda 2030 och de Globala målen. Det innebär ett hållbarhetsarbete på många olika plan, där målet bland annat är att klimatkrisen ska vara löst senast år 2030. LÄS MER