Sökning: "Camera Perspective"

Visar resultat 11 - 15 av 126 uppsatser innehållade orden Camera Perspective.

  1. 11. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Wessman; [2022]
    Nyckelord :Software Performance Tracking; Software Performance profiling; Heatmap; Software Testing; Automatic Testing; Game Development; Game Testing; Mjukvaruprestandaspårning; Mjukvaruprestandaprofilinger; Färgdiagram; Mjukvarutestning; Automatisk testning; Spelutveckling; Speltestning;

    Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER

  2. 12. Människoräknare : Realtidsräknare för antalet personer på ett kontor

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Rickard Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Atea; count the amount of people; useful and for who; one camera; two entrances; expressed interest; Atea; räkna antalet personer; användbar och för vem; IoT; API; Next.js; en kamera; två in- och utgångar; uttryckt intresse;

    Sammanfattning : Atea är ett företag som ger sina anställda friheten att arbeta på valfri plats och detta kan leda till att ett kontor inte kanske används tillfullo. Denna studie kommer därför lägga fokus på att ta fram en lösning som kommer räkna antalet personer som är på Ateas kontor i realtid och även spara data för tidigare dagar för att ge statistik över en längre tid. LÄS MER

  3. 13. Improving 3D Remote Guidance using Shared AR Spaces : Separating responsibility of tracking and rendering 3D AR‐objects

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Mansén; [2022]
    Nyckelord :augmented reality; AR; mixed reality; MR; remote guidance; remote collaboration; video-mediated communication; telepresence;

    Sammanfattning : Two common problems in Remote Guidance applications include the remote guides lack of direct control over their view into the worker’s physical environment and the difficulties that arise with trying to place virtual 3D objects in a real 3D environment,via a moving, shaky, 2D image.The first issue can be called a lack of remote spatial awareness, the guide can see only what the worker enables them to see. LÄS MER

  4. 14. Pojkar, ge nu flickor möjligheten att bestämma sitt eget betyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pontus Kozan; [2022]
    Nyckelord :elever; egenmakt; idrottsundervisning; könsmönster; jämställdhet.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur eleverna upplever könsmönster och hur egenmakt uppfattas i idrottsundervisningen. Detta ledde in på följande frågeställningar: 1.      Hur ser elever på egenmakt under ordinarie idrottsundervisning? 2. LÄS MER

  5. 15. Research and Application of 6D Pose Estimation for Mobile 3D Cameras

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Qian Ruichao; [2022]
    Nyckelord :6 Degree-of-Freedom DoF ; pose estimation; deep learning; Light Detection and Ranging LiDAR ; structure light; TrueDepth; 6 frihetsgrader DoF ; poseringsuppskattning; djupinlärning; ljusdetektion och avstånd LiDAR ; strukturljus; TrueDepth;

    Sammanfattning : This work addresses the deep-learning-based 6 Degree-of-Freedom (DoF) pose estimation utilizing 3D cameras on an iPhone 13 Pro. The task of pose estimation is to estimate the spatial rotation and translation of an object given its 2D or 3D images. LÄS MER