Sökning: "Caroline Möller"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Caroline Möller.

  1. 1. ”Det ger inte så mycket för alla tycker ändå samma” En studie av förekomsten av alienation i homogena klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Backman Möller; Lena Myhre; [2020]
    Nyckelord :Homogenitet; alienation; samhällskunskap; gymnasieskola; demokratisk fostran; icke-engagemang; skolkultur;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate how teachers are affected by a homogeneous group of students in their daily life as Social Science teachers, and how student’s position in the classroom impact their behaviour and attitudes. In order for us to answer this study’s research questions, two interviews with currently active teachers have been conducted, and students at two noticeably different schools have been asked to answer a survey. LÄS MER

  2. 2. Handlingsplan eller inte? - en studie om pedagogernas syn på sitt arbete med särskilt begåvade elever

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Jönsson; Caroline Möller; [2019]
    Nyckelord :Handlingsplan; kommunikation; Ledning; Samarbete; Särskilt begåvade elever;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragGenom denna studie önskar vi att fler yrkesverksamma på skolor ökar sin kompetens inom området, för att kunna upptäcka, förstå, acceptera och utmana dessa elever. Studien kan även synliggöra en eventuell betydelse av en specifik handlingsplan inom området och förhoppningsvis även bidra till en ökad medvetenhet om skolorganisationens roll i denna fråga. LÄS MER

  3. 3. Most schools teach you how to move around it but… Neuropedagogik– vad, hur och varför?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Bandgren; Emelie Möller; [2014]
    Nyckelord :Neuropedagogik; neuroplasticitet; inlärningssvårigheter; elever i behov av särskilt stöd; Eaton Arrowsmith School; lärandeteorier;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01 Titel: Most schools teach you how to move around it but…Neuropedagogik– vad, hur och varför? Författare: Caroline Bandgren och Emelie Möller Termin och år: Vårterminen 2014 Kursansvarig institution: Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs Universi-tet Handledare: Ulla Berglindh Examinator: Anna-Lena Lilliestam Rapportnummer: Vt14-2910-122 Nyckelord: Neuropedagogik, neuroplasticitet, inlärningssvårigheter, elever i behov av särskilt stöd, Eaton Arrowsmith School, lärandeteorier Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om neuropedagogik och varför det är positivt att använda sig av i arbetet med elever i behov av särskilt stöd. Det är en litteraturbaserad uppsats som har grunden i en studie gjord på en skola i Kanada. LÄS MER

  4. 4. Journalist, javisst! En förändrad mediebransch ur ett motivationsperspektiv

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Caroline Möller; Ruben Rehn; [2014]
    Nyckelord :Journalism; Media Industry; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Motivating factors;

    Sammanfattning : Given the turbulent situation in the Swedish media industry few researchers have turned towards the view of the situation from the perspective of the journalist who is in many ways under pressure. This study therefore aims to take this perspective by combining recent research in the media field with proven theories in the field of motivation. LÄS MER