Sökning: "Carsten Ljunggren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carsten Ljunggren.

  1. 1. Vems historia ryms inom våra ramar? : En kvalitativ intervjustudie om hur verksamma historielärare ser på och arbetar med elevers mångfald av identiteter i skolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning

    Författare :Martin Svensson; [2021]
    Nyckelord :qualitative interview study; national identity; Manuel Castells; teaching history; diversity of identity.;

    Sammanfattning : This essay is a qualitative interview study of how six upper secondary school history teachers view and work with students’ diversity of identities in teaching. The questions that the study sought to answer were how history teachers viewed and worked with students’ diversity of identities, as exemplified by specific assignments, along with their selection of teaching materials, and the impact of their own identity on their teaching. LÄS MER

  2. 2. Yttrandefrihetens gräns i skolan : Samhällskunskapslärares förhållningssätttill yttrandefriheten och dess gräns i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Joacim Ek; [2018]
    Nyckelord :Yttrandefrihet; gränser; situationsbetingad; strategier; sanning; tolerans; kränkning; det gemensammas bäst;

    Sammanfattning : The purpose of this survey is to analyze how civics teachers relate to freedom of speech in their classrooms. To examine this I want to study following questions a) What arguments for and against freedom of speech in the classroom do the teachers use? b) What strategies do the teachers use in class discussions to not risk result into conflicts or violating expressions? To analyze this, I have used a qualitative method in terms of interviews with six different teachers from both primary schools and secondary high schools. LÄS MER

  3. 3. Lärarens roll i att skapa demokratiska medborgare : En diskursanalys av lärarens subjektspositioner i svenska läroplaner från år 1980 och år 2011

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sofia Alveryd; [2015]
    Nyckelord :teacher; curriculum; the democratic citizen; knowledge; pragmatism; lärare; läroplan; den demokratiska medborgaren; kunskap; praktiskt arbete;

    Sammanfattning : In this degree project, a study of the teacher’s identity in the Swedish curriculum of 1980 and 2011 is presented. The aim of this study is to examine and compare how the Swedish curriculum of 1980 and 2011, respectively, portraits the teacher’s role in creating democratic citizens. LÄS MER