Sökning: "Cause Related Marketing"
Visar resultat 11 - 15 av 64 uppsatser innehållade orden Cause Related Marketing.
11. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER
12. Evaluation of different machine learning models for the prediction of electric or hybrid vehicle buyers and identification of the characteristics of the buyers in the EU
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : The main goal of this thesis is to evaluate different machine learning models in order to classify buyers of an electric or a hybrid vehicle and to identify the characteristics of the buyers in the European Union. Machine learning algorithms and techniques were adopted to analyze the dataset and to create models that could predict, with a certain accuracy, the customer’s willingness to buy an EV. LÄS MER
13. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER
14. How the most liked brands on Facebook interact with their customers
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : This paper investigates how the 15 most liked brands on Facebook communicate with customers on this social networking site (SNS). The content shared as well as the engagement received in different posts are analysed through the lenses of social presence theory and a framework for categorizing social media posts. LÄS MER
15. Att veta, eller inte veta - En kvantitativ studie om summan av donationens betydelse för konsumentattityder vid Cause Related Marketing kampanjer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER