Sökning: "Cause Related Marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 64 uppsatser innehållade orden Cause Related Marketing.

  1. 11. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Henriksson; My Persson; [2020]
    Nyckelord :CRM; cause related marketing; hållbar konsumtion; millennials;

    Sammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER

  2. 12. Evaluation of different machine learning models for the prediction of electric or hybrid vehicle buyers and identification of the characteristics of the buyers in the EU

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Ziaul Islam Chowdhury; Iskanter Bensenousi; [2020]
    Nyckelord :Electric Vehicles; Automotive Industry; Machine Learning; Buyer’s characteristics; Potential buyers of EV;

    Sammanfattning : The main goal of this thesis is to evaluate different machine learning models in order to classify buyers of an electric or a hybrid vehicle and to identify the characteristics of the buyers in the European Union. Machine learning algorithms and techniques were adopted to analyze the dataset and to create models that could predict, with a certain accuracy, the customer’s willingness to buy an EV. LÄS MER

  3. 13. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrika Wiktorin; Philip Locklund; [2020]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Corporate Social Irresponsibility; Carbon Offsetting; Hedonic Product Category; Utilitarian Product Category;

    Sammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER

  4. 14. How the most liked brands on Facebook interact with their customers

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Julia Barbosa Lucas; [2019-08-06]
    Nyckelord :Social media; SNS; Facebook; content; brands online; social presence theory; online marketing; social media engagement; a framework for categorizing social media posts;

    Sammanfattning : This paper investigates how the 15 most liked brands on Facebook communicate with customers on this social networking site (SNS). The content shared as well as the engagement received in different posts are analysed through the lenses of social presence theory and a framework for categorizing social media posts. LÄS MER

  5. 15. Att veta, eller inte veta - En kvantitativ studie om summan av donationens betydelse för konsumentattityder vid Cause Related Marketing kampanjer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Palmér; Malin Johansson; [2019-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER