Sökning: "Cause Related Marketing"

Visar resultat 16 - 20 av 64 uppsatser innehållade orden Cause Related Marketing.

  1. 16. När idrottsorganisationer tar ansvar : kommunikation och aktiviteter som påverkar medlemmar och samhälle.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Johnsson; Celine Belvroy; Kajsa Ragnhage; [2019]
    Nyckelord :Sport Organisation; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Social Sustainability; Social Responsibility; Communication; Idrottsorganisationer; Corporate Social Responsibility; Hållbarhet; Social Hållbarhet; Socialt Ansvar; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den forskning som finns om hållbarhet är utförlig och det finns skillnader mellan perspektiven och betydelserna. Människor är nuförtiden mycket medvetna om hållbarhet och det ger organisationer en möjlighet att inkludera det i sitt arbete. LÄS MER

  2. 17. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER

  3. 18. The Startup Hype - Just a bluff?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Krista Glödstaf; Anna Groth; [2019]
    Nyckelord :Startup; Innovation; Nextopia; Techtopia; Consumer Behaviour; Positivity Bias; Brand Equity; Signalling Theory;

    Sammanfattning : In the last few years increased media coverage on the successes of Swedish startups has lead to a considerable hype and aura around new and innovative companies that aim to disrupt their respective markets. But is this hype also represented and justified by consumer behavior? We aim to examine this phenomenon by comparing consumer choices in two types of products to determine the scope in which a product developed by a startup will be preferred to the same product produced by a traditional company. LÄS MER

  4. 19. Cynicism towards Political Marketing and Branding: The Cause of Political Apathy among Young People

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anupong Tumjanda; Shah Alam Riaz Tarar; [2019]
    Nyckelord :Marketing and branding; marketing and branding in politics; cynicism; political apathy; young people; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Cynicism towards Political Marketing and Branding: The Cause of Political Apathy among Young People Date of Seminar: 5th June, 2019 Course: BUS N39. Degree Project in Global Marketing Authors: Shah Alam Riaz Tarar & Anupong Tumjanda Supervisor: Jon Bertilsson Keywords: Marketing and branding, marketing and branding in politics, cynicism, political apathy, young people Thesis Purpose: This study investigates the reason for political apathy among the youth despite the growth of marketing and branding in politics. LÄS MER

  5. 20. Generation Ys attityder till Cause-related marketing : Hur påverkar välgörande ändamål företagens varumärkesbild?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Blomstedt; Sisela Rosman; [2018]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; välgörande ändamål; varumärkesbild; attityder; generation Y.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER