Sökning: "Chattbot i kundtjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Chattbot i kundtjänst.

  1. 1. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  2. 2. Can Commercially available AI services reduce costs within the media analysis industry? : A case study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Natasha Donner; Axel Stemme; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Automation; ChatGPT; Customer Support; GPT3; Artificiell intelligens; Automatisering; ChatGPT; Kundtjänst; GPT3;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the potential advantages of implementing artificial intelligence (AI) services in the context of customer support. With the rise of chatbots utilizing Natural Language Processing (NLP), AI has recently become a widely debated topic. LÄS MER

  3. 3. Chatbot or voice assistant in a help desk application? : A study of users’ experiences and preferences

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Christina Metcalfe; [2021]
    Nyckelord :Conversation design; voice interaction; user experience; UX;

    Sammanfattning : Companies across a wide range of business areas are working hard to fulfill users wishes to speak to digital voice assistants. The trend of replacing chatbots in favour for voice assistants carries a risk of companies not considering which applications will actually benefit from getting a voice user interface (VUI) resulting in poor user experience. LÄS MER

  4. 4. Chattbotar : Upplevelser, möjligheter och problem inom kundtjänst.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Daniel Ryberg; [2021]
    Nyckelord :Artificiall intelligens; AI; Kundnöjdhet; Textuell bot; Kundtjänst; Chattbot;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens har varit ett omdiskuterat ämne sedan decennier tillbaka och vävs desto mer in i vår vardag allt eftersom tiden går. Vi kan som åskådare bara se på medan vår vardag både kantas, förgylls och radikaliseras av denna teknik som ständigt utvecklas. LÄS MER

  5. 5. Chattbotar, ett effektivt verktyg inom kundtjänst?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Ahlström; Elin Myhrman; [2020]
    Nyckelord :Chattbot; Organisation; kundbehov; Artificiell intelligens; Kundtjänst; Digitalisering;

    Sammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat, vilket innebär att företag måste anpassa sig för att överleva på marknaden. En del av den digitala utvecklingen som skett är implementering av chattboten, som kan användas inom kundtjänst. LÄS MER