Sökning: "Children furniture"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Children furniture.
1. Konstnärernas trädgård : en processanalys av trädgårdsrekonstruktionen på Carl Larsson-gården
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : The essay is a case study that describes the reconstruction process of the garden at Carl Larssongården that took place between 2010-2014. The survey places particular emphasis on horticultural historical values and how these are translated from theory to practice. LÄS MER
2. Childish Shelf - New purpose, no new purchase
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : This project is aiming towards designing to extend the lifespan of children’s belongings to reduce excessive owning and over consumption amongst parents. Today, there is an issue of parents of small children needing to own many of the same products that they often need to replace and exchange as the child grows older. LÄS MER
3. Design for all i en lärandemiljö : Kan man designa en skolmöbel för många typer av individer?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitetSammanfattning : I detta examensarbete utforskar jag hur en kan arbeta med en designprocess i möbler för en skolmiljö med ett bredare fokus än vad möblerna på marknaden är idag. Genom att utgå från barn i klassrummet med varierande behov, hoppas jag på att designa skolmöbler som passar fler individer. LÄS MER
4. Flippa - En stegpall : Dokumentation av processen att gå från idé till produkt, redo att gå till marknad
Kandidat-uppsats, Konstfack/IndustridesignSammanfattning : Svenskarnas konsumtion av inredning och möbler har ökat lavinartat de senaste åren. Från 2009 till 2019 ökade konsumtionen av möbler och hushållsartiklar, i Sverige, med 47 procent, vilket gör det till den mest expansiva konsumtionskategorin enligt Naturskyddsföreningen. LÄS MER
5. Utvecklande lek : att gestalta lekmiljöer som främjar barns utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Många lekmiljöer som byggs idag är väldigt lika varandra och har därför samma problematik. De är för öppna, de har för stort fokus på redskap och de prioriterar att främja motorisk utveckling på bekostnad av barnens möjlighet till kognitiv och emotionell utveckling (Beckman, Paget & Spiegal 2018:4-5). LÄS MER