Sökning: "Chinese outbound tourism"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Chinese outbound tourism.

  1. 6. Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; Sajma Mehic; [2010]
    Nyckelord :Tourism; China; travel decisions; motivations; customer segments; image; Turism; Kina; resebeslut; motivationer; kundsegment; image;

    Sammanfattning : Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. LÄS MER

  2. 7. Attracting Chinese Tourism : How Sweden can gain a larger share of the Chinese outbound tourism

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Oskar Hemström; Joakim Luu; Ulrik Unenge; [2006]
    Nyckelord :Nation branding; nation brand; tourism marketing; destination branding; Chinese outbound tourism;

    Sammanfattning : The Chinese outbound tourism is expected to boost within a near future. Recently the market has been very closed due to legislation but as China develops and people are getting richer the demand for travelling abroad increases and the government has to let go of the regulations. LÄS MER

  3. 8. Indigenous characteristics of the Chinese tourism in E.U countries : Distinctiveness and perspectives

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Athanasios Barmpoutis; [2005]
    Nyckelord :turism; tourism; Kina; China; EU; konsument; consumer psychology; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rapid development of China's outbound tourism in European countries is receiving more and more attention from the European tourism industry. The improvements of the national economy, the characteristics of Chinese culture and the strengthening of the economic and cultural bonds between China and European Union countries have all played roles in its growth. LÄS MER