Sökning: "Coca-Cola Enterprises"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Coca-Cola Enterprises.

  1. 6. Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucy Nordqvist; Malin Thorsell Tauvon; Lina Rudin; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; lightprodukter; hälsa; vilseledande; sötningsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande? Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag gör för att marknadsföra lightprodukter som del av en hälsosam livsstil utan att vara vilseledande. Uppsatsens teoretiska bas består av teori främst från semiotik och retorik men även om den perceptuella processen och hur reklam utformas i allmänhet. LÄS MER

  2. 7. Media advertising in Europe - The issue of standardisation from both the business and legal perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Köstinger; [2006]
    Nyckelord :advertising; europe; standardisation; international marketing; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : It is clear that media advertising is one of the crucial marketing tools for companies in order to promote their products and services. As we are moving towards more and more economic integration, both on a regional and global scale, the question about standardisation of media advertising has become increasingly important and is nowadays subject to discussion in most international companies. LÄS MER