Sökning: "Comment fields"

Visar resultat 6 - 10 av 39 uppsatser innehållade orden Comment fields.

  1. 6. Lås in och kasta bort nyckeln : En kvalitativ genusanalys av män och kvinnors reaktioner på kvällspressens publiceringar om sexualbrott på Facebook

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Wikström; Anna Wallbrandt; [2022]
    Nyckelord :Genus; Facebook; kommentarsfält; sexualbrott; innehållsanalys; publikforskning;

    Sammanfattning : This study analyzes men and women's reactions to the evening press' publications on sexual crimes. The survey intends to answer three questions, how do women and men express themselves in the comment fields on the evening newspapers' publications on sexual crimes, what themes, positions and word choices occur and what similarities and differences are there between the sexes in the comment field. LÄS MER

  2. 7. Modeling topics and semantic similarity with data from You Tube community discussions

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonas Olsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Climate change is generally considered one of the most prominent issues of the 21stcentury and resources from many fields of science are used on researching the topicand finding solutions. Computer science and social science are two fields that havecombined over the last ten years to study the topic. LÄS MER

  3. 8. Ekokamrar i pandemin : En kvantitativ innehållsanalys om åsikterna i två ekokamrar rörande pandemihanteringen av covid-19 i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Signe Rudhe; [2021]
    Nyckelord :echo chambers; the theory of the Public Sphere; quantitative content analysis; cover-19 pandemic; opinions;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine users ́ opinions regarding the Swedish management of the covid-19 pandemic in two echo chambers, consisting of the comment fields in two ideologically different news pages on Facebook, Aftonbladet and Samtiden. Using a quantitative content analysis in different steps, the study will attempt to answer the following questions: - What opinions are expressed in two eco-chambers regarding the pandemic management in Sweden? -To what extent are these common or not between the echo chambers? The empirical material consists a total of 696 comments which will be analysed and compiled into a result. LÄS MER

  4. 9. Influencers - a non-essential profession in society? : A discourse analysis of BBC News and The Guardian comment fields on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jennifer Frisell; Chanapha Intichan; [2021]
    Nyckelord :Facebook discourse; online news commenting; discourse analysis;

    Sammanfattning : In today's media landscape, the boundaries between traditional media and digital media are intertwined. Thus, many news outlets can use social media platforms such as Facebook to share their articles to reach a larger audience. At the same time, it creates an opportunity for readers to interact with the articles by leaving a comment. LÄS MER

  5. 10. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maya Tran; Josefin Mårtensson; Emily Hörstedt; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; influencer marketing; sensorical products; word-of-mouth.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER