Sökning: "Comment fields"

Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden Comment fields.

  1. 21. Nyhetskonsumenter på Facebook : En kvantitativ studie kring andel samt dominerande karaktärsdrag

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Evelina Johansson; Johanna Wingstrand; Niclas Winter; [2017]
    Nyckelord :uses and gratifications; political interest; Facebook; news consumption; education; uses and gratifications; politiskt intresse; Facebook; nyhetskonsumtion; utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur stor andel studenter det är som tar del av nyheter på Facebook, och identifiera vad som kännetecknar dessa personer. Undersökningen görs med grund i att nyheter får allt mer utrymme i facebookflödet vilket är något som bidrar till större klyftor i människors nyhetskonsumtion. LÄS MER

  2. 22. IFRS 15 utifrån användarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Martinelle; Emma Lindsö; Viggo Nylén; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: IFRS 15 utifrån användarnas perspektiv Seminariedatum: 2 juni 2017 Ämne/kurs: FEKH 69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Alexandra Martinelle, Emma Lindsö, Viggo Nylén Handledare: Kristina Artsberg Fem nyckelord: intäktsredovisning, IFRS 15, resultatmanipulering, korrekt återgivande, jämförbarhet Syfte: Syftet med studien är att bidra till förståelsen om de nya riktlinjerna för intäktsredovisning, IFRS 15. Standarden blev klar 2014 och är en del av konvergensprojektet mellan IASB och FASB. LÄS MER

  3. 23. Communication in social media. A new source of power : Based on the posts and comments about sustainability on Zara and H&M’s Facebook accounts

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :María Mercedes González; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Social media; Sustainability discourse; Interactional communication; Power; Encoding decoding; Communication process;

    Sammanfattning : The development of communication technology has also created new structures, able to challenge the traditional power roles of the communicative process. Social media have become a fruitful arena of this change due to their users having the possibility to respond to the producers’ messages. LÄS MER

  4. 24. Utveckling av arbetsmiljöwiki : Spridning av offentligt arbetsmiljömaterial

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Patrick Granberg; Per Gustav Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Usability; occupational safety and health; MediaWiki; social media; telephone interview; wiki; WordPress; Användarvänlighet; arbetsmiljö; MediaWiki; sociala medier; telefonintervju; wiki; WordPress;

    Sammanfattning : På webbplatsen arbetsliv.org finns webbsidorna branschkunskap och ämneskunskap innehållandes länkar till andra webbsidor, med fakta kring arbetsmiljö. LÄS MER

  5. 25. Den skräddarsydda sanningen: En kvalitativ studie om den alternativa mediesajten Avpixlats strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isabelle Himmelstrand; Nicolas Rodriguez Bolin; [2015]
    Nyckelord :Opinionsbildning; strategisk kommunikation; alternativa medier; demokrati; tillit; andrafiering; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to increase the understanding of how the alternative media site Avpixlat strategically communicates its image of Swedish society, how this image is perceived by its readers and what implications it might have for democracy. With a dialectic approach, the communication has been examined from both sender and reader perspectives, using rhetoric- and reception analyses. LÄS MER