Sökning: "Comment fields"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden Comment fields.

  1. 16. Klimatet på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alice Lindén; Alexandra Nordwall; [2018-09-07]
    Nyckelord :Klimatförändringar; Klimatskepticism; Kommentarer på Facebook; Gestaltningsteorin; Kommersialisering; Media priming; Aftonbladet; USA Today; Climate change; Climate skepticism; Comments on Facebook; Framing; commercialization; Media priming; Aftonbladet; USA Today;

    Sammanfattning : The aim with this study was to investigate two established newspapers from Sweden and USA, more specifically Aftonbladet and USA Today. We wanted to see how these newspapers portray articles about climate change, which of the articles they chose to post on Facebook and their readers’ comments on the posts. LÄS MER

  2. 17. Vi måste hjälpa dom stackars flyktingarna: En kritisk diskursanalys av hjälpande, medlidande och andrafiering i Facebook-gruppen "Grannar i Torslanda"

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Jessie Jern; [2018-03-21]
    Nyckelord :Power; Discourse; Language; Postcolonialism; Constructivism; Helping; Pity; Othering; Torslanda; Commentary Field; Whiteness;

    Sammanfattning : This single case study conducted with critical discourse analysis on qualitative interviews and comment fields, aims to critically reflect on the significance of the postcolonial concept of othering. Therefore, the first issue of the essay is about seeking to identify the dominant discourses associated with well-meaning helping expressions in the Facebook-group "Grannar i Torslanda" regarding the "in between- accommodation for refugees" of Lilleby Camping. LÄS MER

  3. 18. First of all, ew : En kvaitativ innehållsanalys av feministiska inlägg på Instagram samt en kritisk diskursanalys av dess kommentarsfält.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Bonnie Zell; Latifa Zuwa; [2018]
    Nyckelord :gender; feminism; postfeminism; neoliberalism; feminazi; social media; Instagram; trolling.; genus; genuskonstruktion; feminism; postfeminism; nyliberalism; Instagram; näthat; nättroll; sociala medier;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som tar grund från teorin om postfeminism som ett epistemologiskt genombrott och forskningsverktyg. Syftet är att upptäcka diskurser som underbygger kommentarer på normkritiska, feministiska inlägg på Instagram samt skapa förståelse för korrelationen mellan inlägg och kommentarsfält. LÄS MER

  4. 19. Detta är helt otroligt!! : En diskursiv nätverksanalys av kommentarer på reseskildringar på YouTube

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM

    Författare :Per Hallros; [2017]
    Nyckelord :YouTube-kommentarer videoproduktion;

    Sammanfattning : This essay explores how comments on travel videos on YouTube are designed and what they refer to in relation to the videos. In the essay, I delve into a number of research areas, ranging from basic tendencies which explain the need of travel to more specific fields like comments on YouTube. LÄS MER

  5. 20. Tittarens medvetenhet kring influencers samarbete med företag : En kvalitativ receptionsanalys om kommentarer gällande PR Hauls och sponsrat material på Youtube

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecka Thor; Sevana Melkon; [2017]
    Nyckelord :marknadskommunikation; receptionsteori; opinionsbildare; Youtube;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker kommentarsfälten till fyra olika videoklipp på Youtube innehållande sponsrat material och PR hauls. Studien lyfter fram begrepp som opinionsbildare och opinionssökare samt beskriver förhållandet mellan dessa ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER