Sökning: "Complaints management"
Visar resultat 6 - 10 av 65 uppsatser innehållade orden Complaints management.
6. Blommor, bin och bostadsgårdar : en studie om attityder, kommunikation och deltagande vid etablering av ängsmark i urban miljö
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den ökande urbaniseringen kräver en mer hållbar stadsutveckling. Idag växer sig städerna större och kräver mer mark i anspråk, vilket utgör ett hot mot den biologiska mångfalden. LÄS MER
7. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
8. Discovering Consumer Complaint Behavior in Online Food Delivery
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Online food delivery is becoming increasingly popular and has attracted more and more attention of scholars. However, the study on online food delivery faces a gap of consumer complaints. Those complaints can help service providers improve their service and business. LÄS MER
9. Utveckling av besiktningsmetoder : En fallstudie i att anpassa en besiktningsmodell för Strängnäs Fastighets AB
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to develop and evaluate an inspection model that will facilitate the work for Strängnäs Fastighets AB inspectors. Method: The method of this study consists of a case study in which the company´s routines was analyzed through site visits, interviews, review of the work routines and documents. LÄS MER
10. Fostering Continuous Improvement and Innovation Through the Complaints Process : A case study at a global manufacturing company
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Quality and innovation are central elements in a successful business, where organizations are not solely looking to satisfy existing customers with high quality but to create novel solutions for future customers as well. As a result, addressing both concepts are vital for sustaining business longterm, which has led to a conflict regarding where companies should allocate their efforts. LÄS MER