Sökning: "Computational Thinking"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden Computational Thinking.

  1. 21. Programming Arcade Games using Natural Language - Utilizing inherent language skills as a gentler introduction to Computational Thinking

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Madeleine Lexén; Erik Ljungdahl; Hanna Rydholm; Henning Sato von Rosen; [2020-10-29]
    Nyckelord :Computational Thinking; Natural Language; education;

    Sammanfattning : Due to the technological advances in society, the need for digital competences is increasing. The purpose of this thesis is to develop a web application that introduces children between ages 10 and 18 to basic programming concepts and train them in Computational Thinking by using their existing knowledge of Natural Languages. LÄS MER

  2. 22. Debugging in a World Full of Bugs : Designing an educational game to teach debugging and error detection with the help of a teachable agent

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Isabella Koniakowski; [2020]
    Nyckelord :EdTech; educational technology; design; learning experience; education; feedback; debugging; bug; iterative; interview; sketch; pugh matrix; preschool; teachable agent; teacher; metaphor; Magical Garden; Lärteknologi; EdTech; design; utbildning; feedback; buggar; iterativ; intervju; skiss; pugh matris; förskola; lärare; metafor; lärkompis; lärande agent; agent; Magiska Trädgården;

    Sammanfattning : This study used the Magical Garden software and earlier research into computational thinking as a point of departure to explore what metaphors could be used and how a teachable agent could be utilised to introduce debugging and error detection to preschool children between four and six years old. A research through design methodology allowed the researcher to iteratively work divergently and convergently through sketching, creating a Pugh matrix, conducting six formative interviews, and finally creating two hybrid-concepts as paths to teaching debugging in the form of concepts. LÄS MER

  3. 23. Utvecklingsmöjligheter vid användandet av making i programmeringsundervisning : En studie om elevers möjligheter och svårigheter i skapandet av kod

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Tholin Amanda; [2020]
    Nyckelord :programming; computational thinking; making; teaching;

    Sammanfattning : Programming is a new subject in the Swedish curriculum, as a part in teaching mathematics. Literature studies highlights the need of empirical studies in order to develop computational thinking. LÄS MER

  4. 24. Elevers förståelse för programmering : En fallstudie om elevers förståelse för programmering i årskurs 5

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Amelie Holfve; [2020]
    Nyckelord :Programming; students; computational thinking; Programmering; elever; datalogiskt tänkande;

    Sammanfattning : Programmering har introducerats som ett nytt delmoment i den svenska läroplanen sedan2018. Denna fallstudie har därför fokuserat på elevers förståelse för programmering iintroducerande undervisning. Detta för att hjälpa lärare att få en bättre förståelse för hur de kanimplementera programmering i sin undervisning. LÄS MER

  5. 25. Designing Learning Activities to Support Young Women’s Interest in Programming and Computational Thinking

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Harang Kim; [2020]
    Nyckelord :Computer Programming; Computational Thinking; Tangible Artifacts;

    Sammanfattning : Over the last few years, the importance of computer science education for children has been promoted more and more vigorously. In addition, the demand for technology occupations has increased rapidly, and there are many job opportunities in computer science. However, there are not many women working in this field. LÄS MER