Sökning: "Dahlstrand"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet Dahlstrand.
1. Förändringsarbetet på fikapauserna: : en fallstudie av oplanerade förändringar på Handelsbanken
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Förändringar i organisationer kan komma i flertalet olika former, strukturer, och omfattningar. Ett förändringsarbete som sker på fikapauserna i en organisation är en lös och oplanerad förändring där den drivande förändringsagenten är medarbetarna och deras sociala interaktioner. LÄS MER
2. Uppe bland molnen : Tvångsmedlet genomsökning på distans RB 28:10 och utvinning av molndata tillhörande Googletjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Det sker en kontinuerlig digitalisering i världen vilket innebär en utmaning för samhällets lagstiftning, till följd av att lagstiftning är tids- och resurskrävande. Detta är något som kriminella utnyttjar i och med att deras verksamhet har flyttats alltmer till den digitala världen. LÄS MER
3. Jämförande analys av åtgärder vid kapacitetsbrist i kraftledningar
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Marknadsanalyser gjorda av Svenska kraftnät visar att elenergianvändningen i Sverige kommer att öka. Denna utveckling drivs på av bland annat omställningen till elektriska transporter och kan potentiellt leda till kapacitetsbrist i ledningar inom transmissions- och regionnät, framför allt i storstadsområden. LÄS MER
4. Testresenärsprojekt för främjande av cykling : En metod för långsiktigt hållbar mobilitet i kommuner/regioner?
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för naturgeografiSammanfattning : Transportsektorn står för en betydande del av utsläppen av växthusgaser och andra luftföroreningar, som bidrar till den globala uppvärmningen och negativ påverkan på folkhälsan (Dahlstrand, 2020). För att nå klimatmålen räcker inte mer energieffektiva fordon och förnybara drivmedel, utan hela samhället måste bli mer transporteffektivt (Steg & Gifford, 2005). LÄS MER
5. Standardisering eller anpassning inom idrottsmarknadsföring : En observationsstudie kring vad som kommer till uttryck i reklamfilmer bland idrottsrelaterade bolag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och belysa faktorerna som kommer till uttryck i reklamfilmer, utifrån Hofstedes nationskulturella perspektiv. Detta genom att granska tre olika idrottsrelaterade bolag utifrån tre olika marknader. En kvalitativ metod tillämpades genom att observera tolv reklamkampanjer, fördelat på fyra per bolag. LÄS MER