Sökning: "Daylight"
Visar resultat 6 - 10 av 351 uppsatser innehållade ordet Daylight.
6. Proposal for revised criteria for daylight provision for the European Daylight Standard EN 17037:2018+A1
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign; Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : The European daylight standard EN 17037 was first introduced in 2018 with the aim of encouraging building designers to evaluate and ensure adequate daylight provision in buildings. However, experience has shown that the standard’s criteria are generally perceived to be too challenging to achieve. LÄS MER
7. Exploring daylight in two different hemispheres.
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : Daylight is an essential element for both the built and natural environment. A careful design that acknowledges daylight performance can improve energy efficiency and environment protection, thus making construction more sustainable. However, allocating time to deeply evaluate all the aspects in a project might be challenging. LÄS MER
8. Living with the sun - An investigation in natural light and multi-sensory design
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : The aim of this thesis is to explore the relationship between natural light and the built environment, by designing a mountain cabin without the use of any artificial lighting. How is it possible to make a house livable and functional without the use of any light sources besides the sun? The thesis digs into the fundamentals of natural light. LÄS MER
9. Optimizing Daylight Utilization in Nordic Homes: Enhancing Energy Efficiency, Well-being, and User Satisfaction through Design
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : This thesis examines daylight utilization in Nordic home environments without artificial lighting. One of the aims is to save energy and create healthy living spaces that fully harness daylight benefits. LÄS MER
10. Förskolans rumsliga miljö : En studie utifrån färgens betydelse för barn i ett rumsligt perspektiv på förskolan
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Färger som vi omges av påverkar oss i det vardagliga livet. Vi reagerar olika på färger som finns i ett rum utifrån färgens intensitet, textur och hur ljuset faller in. Däremot är färgen likaså ett subjektivt fenomen som förankras till våra preferenser och känslor. LÄS MER