Sökning: "Devoted fans"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Devoted fans.

  1. 1. The impact of onboarding andnurturing fans : A qualitative research of Swedish ice hockeyorganizations strategies in their interaction withoccasional and devoted fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Alexander Andlöw; Gustaf Carlgren; [2023]
    Nyckelord :Relationships; Relationship marketing; Engagement; Loyalty; Devoted fans; Occasional fans; Ice hockey organizations; Sweden;

    Sammanfattning : With the constant challenge of successfully appealing to new customers andnurturing the relationships that sports organizations have created with theircustomers, well-thought-out and adapted strategies are required incommunication. Since organizations from the sports industry are characterizedby great competition from other organizations but also from other industriessuch as the entertainment industry, a clear and well-thought-out approach isneeded for how customers are to be engaged and build loyalty. LÄS MER

  2. 2. Die-hard fans or double agents? : A quantitative study on esports fandom in Counter-Strike: Global Offensive (CSGO)

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jakob Hammarskjöld; [2020]
    Nyckelord :esports; esports fans; team identification; fan loyalty; sports marketing;

    Sammanfattning : Esports has during the 21st century developed from an overlooked subculture into a billion-dollar industry. Across the globe, teams are competing in tournaments with large prize pools, cheered on by devoted fans. Despite this impressive scenery, there is still little knowledge on these teams and their fans. LÄS MER

  3. 3. Från sällan till ofta : En fallstudie inom professionell idrott om sporadiska besökares konsumtion

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Fredrik Lundgren; Emma Järnkrok; [2016]
    Nyckelord :Consumer behavior; consumption motives; low frequent spectator; brand associations; brand strategy; brand equity; professional sport; ice hockey; Konsumentbeteende; konsumtionsmotiv; sporadisk besökare; varumärkesassociationer; varumärkesstrategi; varumärkeskapital; professionell idrott; ishockey;

    Sammanfattning : Problemformulering: Idag råder en negativ trend gällande antalet åskådare för en majoritet av organisationerna inomprofessionell ishockey i Sverige. Då publiken utgör en viktig del i ett matchevenemang, både ekonomiskt och upplevelsemässigt, är detta en problematisk utveckling. LÄS MER