Sökning: "Digital evidence"

Visar resultat 16 - 20 av 312 uppsatser innehållade orden Digital evidence.

  1. 16. Från Agora till Twitter : En studie över yttrandefrihet i en digital värld

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Westerlund; [2023]
    Nyckelord :Twitter; Social Media; Free Speech; Freedom of Speech; Forms of Capital; Culture wars;

    Sammanfattning : This study aims to examine the impact of and the interconnection between Twitter and Free Speech, with a focus in Swedish policy and culture, as well as the differences regarding Jack Dorsey’s versus Elon Musk’s management of Twitter Inc. An analysis based in conceptual history examines the utilization of Freedom of Speech through the ages which is then complemented by a Critical discourse analysis of Twitter and the culture wars being waged in Sweden. LÄS MER

  2. 17. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Krantz; [2023]
    Nyckelord :interfunctional coordination; cross-functional; digitalization; supply chain; sales; marketing; B2B; go-to-market strategy; sharing information; customer orientation; customer value;

    Sammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly.  In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER

  3. 18. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  4. 19. Internetanvändning – en digital möjlighet för att minska ensamhet och social isolering bland äldre : En strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Duha Ahmed; [2023]
    Nyckelord :digital communication; elderly; internet; loneliness; social isolation; digital kommunikation; ensamhet; internet; social isolering; äldre;

    Sammanfattning : Introduktion: Ensamhet liksom social isolering bland äldre är ett folkhälsoproblem som återfinns i stora delar av världen. Antalet äldre personer förväntas öka exponentiellt inom de närmsta årtiondena. Därmed förväntas även prevalensen av ensamhetsdrabbade äldre att öka. LÄS MER

  5. 20. Aspects to consider when introducing IoMT-solutions into the healthcare system in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Fanny Holmqvist; Johanna Ihrfelt; [2023]
    Nyckelord :IoMT; Public procurement; Urinary Incontinence; Digital transformation; Change management; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The healthcare system in Sweden is currently facing major challenges, particularly with regards to rising healthcare costs, an aging population, and an increase in chronic diseases. To overcome these challenges, the healthcare system requires innovative solutions that can provide cost-effective care while maintaining quality standards. LÄS MER