Sökning: "Digital evidence"
Visar resultat 16 - 20 av 312 uppsatser innehållade orden Digital evidence.
16. Från Agora till Twitter : En studie över yttrandefrihet i en digital värld
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study aims to examine the impact of and the interconnection between Twitter and Free Speech, with a focus in Swedish policy and culture, as well as the differences regarding Jack Dorsey’s versus Elon Musk’s management of Twitter Inc. An analysis based in conceptual history examines the utilization of Freedom of Speech through the ages which is then complemented by a Critical discourse analysis of Twitter and the culture wars being waged in Sweden. LÄS MER
17. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly. In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER
18. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER
19. Internetanvändning – en digital möjlighet för att minska ensamhet och social isolering bland äldre : En strukturerad litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Ensamhet liksom social isolering bland äldre är ett folkhälsoproblem som återfinns i stora delar av världen. Antalet äldre personer förväntas öka exponentiellt inom de närmsta årtiondena. Därmed förväntas även prevalensen av ensamhetsdrabbade äldre att öka. LÄS MER
20. Aspects to consider when introducing IoMT-solutions into the healthcare system in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : The healthcare system in Sweden is currently facing major challenges, particularly with regards to rising healthcare costs, an aging population, and an increase in chronic diseases. To overcome these challenges, the healthcare system requires innovative solutions that can provide cost-effective care while maintaining quality standards. LÄS MER