Sökning: "Digital evidence"
Visar resultat 31 - 35 av 312 uppsatser innehållade orden Digital evidence.
31. Upplevelsen av att använda ett digitalt motivationsprogram för en hälsosam och hållbar livsstil hos personer med diabetes typ 2 eller prediabetes
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Icke smittsamma sjukdomar, som diabetes typ 2, är en stor och ökande utmaning för ett hållbart samhälle. Diabetes typ 2 går att förebygga och behandla genom hälsosamma levnadsvanor. LÄS MER
32. Remote Sensing of Cryospheric Surfaces : Small Scale Surface Roughness Signatures in Satellite Altimetry Data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysikSammanfattning : The Arctic cryosphere is experiencing a higher rate of warming compared to the rest of the world due to Arctic amplification. As glacier elevation change provide reliable evidence of climate change it is routinely measured by satellite altimeters. LÄS MER
33. Nomadism without Borders: Exploring Connections in Digital Nomad Destinations : An Ethnographic Multiple-Case Study in Malaysia & Colombia
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Globalization and remote work following COVID-19 have boosted the tourism profiles of lifestyle travelers. Especially digital nomads, individuals that work remotely while traveling. These arising tourists contrast with the mass tourism industry, in the sense that digital nomads stay longer and may engage with local culture. LÄS MER
34. Incorporating Reinforcement Learning into Supervised Sequential Recommender Models
Master-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärningSammanfattning : In the context of the significant expansion of e-commerce, Recommender Systems have become important tools for businesses, enhancing customer engagement through the personalization of product recommendations. This thesis investigates the integration of Reinforcement Learning concepts into Supervised Learning frameworks, aiming to foster more accurate, novel and diverse recommendations. LÄS MER
35. Hur påverkas konsumentens köpbeteende av rabattkoder från influencers? : En kvantitativ studie om hur konsumenters köpbeteende påverkas av betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att med hjälp av en kvantitativ undersökning förstå konsumenters köpbeteende när de möter betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers. Metoden som använts i studien var en kvantitativ studie där empirin samlades in genom en digital enkätundersökning. LÄS MER