Sökning: "Digital resources"

Visar resultat 1 - 5 av 942 uppsatser innehållade orden Digital resources.

  1. 1. Together, Apart Community and Connection in an Online Sangha

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Edward Olsson; [2024-01-30]
    Nyckelord :online interaction; online religion; Zen Buddhism; medium-as-language; medium-as-environment; netnography;

    Sammanfattning : This thesis investigates how the online, global Zen Buddhist community, Treeleaf Zendo, facilitates its meditation sessions, social events and forum, and how the members of the community experience this communication. Through examining the different digital media used in the community, the nature of the interconnection has been studied. LÄS MER

  2. 2. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ida Holmberg; Julia Nordgren; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI-readiness; AI-technology; TOE-model; food industry; the Nordic; Artificiell Intelligens; AI-readiness; AI-teknik; TOE-modellen; livsmedelsindustrin; Norden;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER

  3. 3. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Axelsson; Izabella Karlsson; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; bildämnet; digitalisering; bildlärare;

    Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER

  5. 5. Unlocking complementary assets in digital security

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Kavya Shukla; [2024]
    Nyckelord :digital security; cybersecurity; complementary assets; dynamic capabilities;

    Sammanfattning : Due to increased risk of cyberattacks, digital security (DS, hereinafter) is one of the leading challenges facing organizations today. New ways of working and technologies such as agile and the cloud have accelerated security risks with profound implications. LÄS MER