Sökning: "E-handelns påverkan på fysiska butiker"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden E-handelns påverkan på fysiska butiker.

  1. 1. E-handelns påverkan på lokala marknader & detaljhandels skiftet - En kvalitativ fallstudie om hur den förändrade konkurrensen påverkar olika lokala marknader hos Ljusexpertens butiker och om framtida strategier för att nå digital natives.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navid Ghate; Iskander Sriha; [2019-06-20]
    Nyckelord :E-handel; detaljhandel; digital natives; showroomers; lokalmarknad; heminredningsbranschen; prismatchning; likformiga priser.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att beskriva hur den förändrade konkurrensen har påverkat detaljhandeln inom segmentet belysning, samt hur företagen planerar inför framtida förändringar hos konsumenters beteende. Studien utgår från två frågeställningar för att besvara syftet, ” Hur har E-handeln påverkat butikerna på olika lokala marknader?” och ”Vad är butikernas framtida strategier för att nå den ökade andelen av ’digital natives’?”. LÄS MER

  2. 2. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Josefsson; Sofia Tennander; [2019]
    Nyckelord :digitalisation; e-commerce; strategies; multichannel; the Swedish pharmacy market; digitalisering; e-handel; strategier; försäljningskanaler; svensk apoteksverksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER

  3. 3. E-handelns påverkan på svenska stadskärnor

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Matilda Ferlander; Isabelle Lindbäck; [2019]
    Nyckelord :Electronic commerce; E-commerce; City center; Retail; Elektronisk handel; E-handel; Stadskärna; Upplevelsehandel; Detaljhandel; Sällanköpshandel; Dagligvaruhandel;

    Sammanfattning : Den elektroniska handeln (e-handeln) har under den senaste tiden haft en stadig positiv utveckling som vi idag börjar se påföljder av. E-handeln leder till förändrade konsumentbeteenden som påverkar den fysiska handeln, i media pratas det om butiksdöden och hur de svenska stadskärnorna ger vika för e-handelns inverkan. LÄS MER

  4. 4. E-handelns påverkan på fysiska butiker

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mahmoud Maatouk; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Fysiska butiker; E-handels påverkan;

    Sammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER

  5. 5. DEN ÖKADE E-HANDELNS PÅVERKAN PÅ FYSISKA BUTIKER : En studie inriktad på kundrelationer inom elektronikbranschen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Amel Alisic; Carl-Henrik Gustavsson; Alexander Sassi; [2017]
    Nyckelord :customer relationship; e-commerce; physical store; electronics; Elgiganten; Media Markt; kundrelationer; e-handel; fysiska butiker; elektronik; Elgiganten; Media Markt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER