Sökning: "ELLINOR SJÖSTRÖM"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ELLINOR SJÖSTRÖM.

  1. 1. Framställande av traditionell kravspecifikation inom agiltramverk: är det möjligt?

    Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Ellinor Sjöström; Nina Segelöv; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Utveckling av produkter och tjänster har historiskt föregåtts av en tydligkravspecifikation över önskat innehåll, fastslagna kostnadsramar och tidsram förlansering. I modern tid har agila metoder successivt blivit standard inommjukvaruutveckling, metoder som inte kräver en explicit kravspecifikation. LÄS MER

  2. 2. Den lilla butikens användning av Instagram - att skapa tilltalande content

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellinor Berggren; Maja Sjöström; [2018]
    Nyckelord :Content marketing; innehållsmarknadsföring; content; Instagram; sociala medier; små butiker;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är en metod för att nå ut med sitt varumärke och nå sina kunder med hjälp av innehåll av redaktionell ton. Tidigare studier har gjorts om hur innehållsmarknadsföring kan användas men få har fokuserat på hur små självständiga butiker kan använda sig av detta. LÄS MER

  3. 3. Knowledge Management within a Consultancy Firm. A case study of Accenture

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Svedberg; Ellinor Sjöström; [2010]
    Nyckelord :Knowledge Management; Knowledge Sharing; Knowledge Transfer; Knowledge Creation; Organizational Learning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Today’s business environment is constantly evolving and growing, the companies of today constantly have to be on the lookout for new knowledge, it has to be a never ending strive. They have to realize that no company can by themselves create knowledge, it is possible only through interaction with their human capital. LÄS MER

  4. 4. En kopp gott samvete -en studie i kaffeföretags arbete med CSR

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Sjöström; Albulena Hoti; Elin Svedberg; [2008]
    Nyckelord :CSR; kaffe; kaffeföretag; certifieringar; storlek; värdekedjan; etik; kulturella skillnader.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har undersökt hur kaffeföretagen Löfbergs lila, Gevalia, Lavazza och Illy arbetar med CSR på olika sätt för att urskilja om det finns en koppling till företagsstorlek, plats i värdekedjan och om det finns några kulturella skillnader som gör att företagen satsar olika på CSR.... LÄS MER