Sökning: "car industry methodology"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden car industry methodology.

  1. 1. Kabelavlastningskoncept till EV-snabbladdare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alexander Olsson; Karl Andersson; [2023]
    Nyckelord :EV-fast charger; Electric vehicle; Concept; Charger; Snabbladdare; Elbil; Koncept; Detaljutveckling; Laddstolpe;

    Sammanfattning : Elbilar blir mer och mer populära i samhället och bredvid traditionella bensinstationer står laddstolpar för att förse elbilar med energi. Dover Fueling Solutions (DFS) har under många år levererat bränslelösningar till kunder över hela världen. LÄS MER

  2. 2. The Green Road to Luxury : Insights into the Perceptions of Sustainability in the Minds of Luxury Car Consumers

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Valeriia Lastovetskaia; João Pedro Alexandre Versteegen; [2023]
    Nyckelord :Luxury marketing; consumer behavior; decision-making; new luxury perception; automotive luxury;

    Sammanfattning : Background The alarming speed of environmental degradation is enhancing the need to shift current production and consumption habits towards more sustainable ones. Luxury producers face the necessity to act following their responsibilities to stimulate sustainable sourcing, manufacturing, and marketing. LÄS MER

  3. 3. Sustainable Business Model Innovation Within The Automotive Manufacturing Industry - A Comparative Case Study of Volvo Cars and Lynk & Co

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Isak Gunnarsson; Simon Johansson; [2022-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Sustainable Business Model Innovation Within The Automotive Manufacturing Industry – A Comparative Case Study of Volvo Cars and Lynk & Co Authors: Isak Gunnarsson & Simon Johansson Tutors: Hani Elzoumor & Rick Middle Background: Traditional business models centred on a neoclassical economic focus are being called into question, as demands for sustainable practises that incorporate social and environmental values escalate. This call for sustainability is pushing organisations towards sustainable innovation efforts, aimed at transforming components of their business models and the network in which they operate. LÄS MER

  4. 4. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER

  5. 5. Innovationer inom bilindustrin och dess värdeskapande : En eventstudie om annonseringen av miljöbilars påverkan på avkastning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Kull; Milos Plavsic; [2022]
    Nyckelord :Abnormal return; announcement; automotive industry; eco-friendly cars; effective market hypothesis; event study; innovation; Abnormal avkastning; annonsering; bilindustrin; effektiva marknadshypotesen; eventstudie; innovation; miljöbilar;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Utvecklingen inom bilindustrin går mot att allt fler miljöbilar ser dagens ljus. Företag verksamma på en marknad där konkurrensen är hög, som bilindustrin, tvingas till ett innovativt beteende för att inte prestera sämre än sina konkurrenter. LÄS MER