Sökning: "Värdeskapande återförsäljare"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Värdeskapande återförsäljare.

  1. 1. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  2. 2. Business Model Innovation for a Foodtech Startup : Solving Food Waste Using Real Time Spoilage Indicator

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Devanand Pasunuri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Food, an essential to human existence is also a major contributor to negative environmental and social impact due to the complexity of the food system, current ways of working of the stakeholders and consumer behaviour. This thesis deals with one such food product, fresh meat which has a high carbon footprint due to extensive land and water usage during production. LÄS MER

  3. 3. Återförsäljarbranschens värdeskapande. En kvalitativ studie om hur svenska återförsäljare inom personbilsbranschen skapar värde i en tid av digitalisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Gustafsson; Samuel Götesson; [2022-08-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med en ökad förståelse kring hur återförsäljare inom personbilsbranschen managerar värdeskapande i en tid av digitalisering. Detta aktualiseras i samband med utvecklingen av digitala plattformar som innebär nya affärsmodeller, vilket påverkar återförsäljarnas alternativ för att skapa värde. LÄS MER

  4. 4. Blomstrande industri eller vissen klimatbov? En studie om rosors klimatpåverkan och blomsterbranschens miljömässiga hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Ambring; Emelie Wallin; [2022-07-01]
    Nyckelord :Corporate sustainability; cut roses; miljömässig hållbarhet; rosor; SDG; snittrosor; sustainability;

    Sammanfattning : Konsumtionen av snittrosor i Sverige uppgår årligen till 101 miljoner svenska kronor, samtidigt som klimatkrisen är ett fortsatt problem. Tidigare arbete på området har primärt undersökt frågor relaterade till den sociala hållbarheten och deras påverkan på blomsterindustrin. LÄS MER

  5. 5. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER