Sökning: "EU utbildning"
Visar resultat 21 - 25 av 229 uppsatser innehållade orden EU utbildning.
21. Från avfall till resurs
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : A linear consumption model has long operated in several social structures, which is often referred to as the “take-make-waste” model and does not take into account the physical limit of resources. This has become a growing problem, not least in the construction sector as they use more resources and produce more waste than any other industrial sector. LÄS MER
22. Sustainability and economic crisis : Scenario strategies for a sustainability driven company
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : This thesis addresses the challenges and opportunities of sustainability driven companies during the time of crisis in 2020. The company Green City Solutions is used as a case study company in the field of air pollution. LÄS MER
23. Reparera eller konsumera? - En svensk strategi för en ökad andel reparationer
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : To reduce the use of resources, as well as to minimize the effluents of carbon dioxide; we need to use our products for a longer time. Repairs makes that possible and is considered a key strategy to move towards a more circular economy (CE). LÄS MER
24. Hur kan Sveriges lösa sitt ‘e-waste problem’? En litteraturstudie om Sveriges system för insamling av smått avfall från elektronisk och elektrisk utrustning (sWEEE)
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : This study examines Sweden's collection system for waste from small electronic and electrical equipment (sWEEE) and identifies proposals for increased collection rates. Sweden is generally considered at the forefront of managing electrical waste, but the recycling rate of sWEEE in 2008 was only 10-25%. LÄS MER
25. En tvärsnittsstudie som utforskar nivå av hälsokompetens hos grundskolläraren och sambandet till demografiska variabler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Hälsokompetens är viktigt för individen för att på ett adekvat sätt kunna ta till sig hälsoinformation, bearbeta, reflektera samt omvandla kunskaperna till praktik. Skolan är en viktig arena för hälsofrämjande arbete, då elever oavsett bakgrund ingår i skolsystemet. LÄS MER