Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  2. 2. When a Strong Brand Identity Isn’t Enough - A comparative study of Abercrombie & Fitch’s and Victoria Secret’s rebranding strategies

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Persson; Emma Stenkil; Petra Ohlson; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. A safe workplace in a pandemic : En retorisk analys av Clas Ohlsons internkommunikation under Coronapandemin.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Strandberg; Ditte Boysen Ruge; [2020]
    Nyckelord :Retorisk analys; Internkommunikation; Kriskommunikation; Covid-19; Clas Ohlson;

    Sammanfattning : Det här är en undersökning baserad på två dokument från Clas Ohlsons interna kriskommunikation, från våren 2020 under rådande Covid-19 pandemi. Syftet med undersökningen är att med hjälp av en retorisk analys undersöka hur Clas Ohlson använder sig av retoriska strategier för att övertyga de butiksanställda att det är fortsatt tryggt att vistas på arbetsplatsen, trots smittorisken och restriktionerna från Folkhälsomyndigheten. LÄS MER

  4. 4. Kulturella skillnaders påverkan på ledarskap : En explorativ studie om hur olika förväntningar på ledarskap kan påverka ett företagsetablering i en ny kultur.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Forsberg; Linn Johansson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna explorativa studie undersöks vilka skillnader som finns i förväntningar på ledarskap mellan Sverige och Storbritannien samt hur dessa skillnader kan påverka ledarskapsstrategier för ett svenskt företag på den brittiska marknaden. Studien genomförs i det svenska företaget Clas Ohlson med hjälp av kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning med de anställda. LÄS MER

  5. 5. Kommunicera, informera och modellera : Kommunikationsprocessen inom Clas Ohlson

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bergvall; Emma Lindgren; [2011]
    Nyckelord :kommunicera; informera och modellera; företagsekonomi; kandidatuppsats företagsekonomi;

    Sammanfattning : Kommunikation har stor påverkan på hur en organisation fungerar och hur väl den arbetar enhetligt mot sina uppsatta mål. Kommunikation är ett komplext ämne som kan vara svårt att förstå och beskriva. Övergripande finns två skolor vars synsätt ämnar angripa förklarandet av kommunikation. LÄS MER