Sökning: "Entry barriers"

Visar resultat 6 - 10 av 216 uppsatser innehållade orden Entry barriers.

  1. 6. Structural Review and Performance Evaluation of Real Estate Tokens

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finans

    Författare :Berke Bayhoca; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Security Token; Real Estate; Portfolio Management; Blockchain; Säkerhetstoken; Fastigheter; Portföljförvaltning;

    Sammanfattning : This thesis study includes quantitative and qualitative research on real estate tokens, one of the leading security tokens. Security tokens, which are based on blockchain technology, are rapidly becoming widespread as new era investment products. Real estate tokens have long stood out as one of the most popular of these tokens. LÄS MER

  2. 7. Svensk dagligvaruhandel: En het potatis : En marknadsanalys av svensk dagligvaruhandel med huvudsakligt fokus på konkurrens och strategival.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Felix Steinauer; Louise Strömlid; [2023]
    Nyckelord :grocery retail sector; market analysis; SCP model; competition; corporate strategy; oligopoly; welfare; dagligvaruhandel; marknadsanalys; SCP-modellen; konkurrens; företagsstrategi; oligopol; välfärd;

    Sammanfattning : This thesis aims to conduct a market analysis of the Swedish grocery retail market, with a primary focus on the current market competition and strategic choices. The market analysis is done in order to investigate whether insufficient competition is a contributing factor to the high food prices today. LÄS MER

  3. 8. Aspects of knowledge management applied to public bid writing : Lower the barriers of entry in public procurement by streamlinig the bid writing process

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jenny Alke; Joakim Hassel; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; bid writing; public procurement; Kunskapsledning; anbudsskrivning; offentlig upphandling;

    Sammanfattning : The public bidding process is often perceived as cumbersome and time-consuming, leading to low participation. Research indicates that high costs are the main reason for low participation in the bidding process. To reduce time spent on writing bids, one key factor is to reuse information in the creation of new bids. LÄS MER

  4. 9. Egna märkesvaror och e-handel inom dagligvarumarknaden : Förbättring eller försämring av konkurrensen när egna märkesvaror och e-handel tar marknadsandelar?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jakob Ödborn Jönsson; Edvin Dahl; [2023]
    Nyckelord :The grocery market; own-brand goods; e-commerce; Dagligvarumarknaden; egna märkesvaror; EMV; e-handel;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvarumarknaden kännetecknas av en oligopolmarknad med hög marknadskoncentration. Marknaden domineras av tre aktörer som tillsammans utgör 90% av dagligvarumarknaden. Detta medför att kritik riktats mot dagligvarumarknaden när priserna stigit med mer än 20% i jämförelse med den generella prisökningen på 10%. LÄS MER

  5. 10. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER