Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Lite mer ärligt från männen, kvinnorna är lite för vanilj” : Mediepublikens uppfattning om kvinnliga respektive manliga fotbollskommentatorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Öhgren; Alexandra Rööse; [2023]
    Nyckelord :sportkommentator; publikrelationer; genus;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om publikens uppfattning av fotbollsevenemang påverkas när matcherna kommenteras av kvinnor jämfört med när de kommenteras av män, och om kön spelar roll i bedömningen av kommentatorernas prestation. Uppsatsens teoretiska ramverk utgår från Gunilla Jarlbros teori om kön och maktstrukturer i media, sport och genus genom Peter Dahlén, Jesper Enbom och Eric Carlsson och slutligen George Gerbners teori om kultivering. LÄS MER

  2. 2. Consumer Value Perception of Smartphones : A Comparative Study of Swedish and Japanese Millennials

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Eric Adam George Akiba; Robin Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Consumer value perception; Smartphone value perception; Comparative study of Japanese and Swedish Millennials; Value perception categories.;

    Sammanfattning : Background: With the emergence of smartphones being a novel and increasingly relevant occurrence, and both the Swedish and Japanese markets being highly prominent in smartphone usage and technological adoption, there exists an avenue of research that compares these two markets. This research examines the consumer value perception of smartphones in millennials, the first digital natives, comparatively between the two markets. LÄS MER

  3. 3. The Smartphone Consumer Decision-MakingProcess of University Students in Sweden: The Case of iPhone

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Alek Vladimirov Ivanov; Eric Adam George Akiba; Konstantin Krasimirov Konov; [2021]
    Nyckelord :Five-stage consumer decision-making process; iPhone; Purchase behavior; Smartphone usage; University Students in Sweden;

    Sammanfattning : Background: The emergence of mobile phones today and in history proves to beexceptionally unique in the consumer electronics market as well as the telecommunicationmarket. The reason behind the huge growth of the industry has been the exceptional evolutionof the technology used in the mobile devices in terms of performance and miniaturization. LÄS MER

  4. 4. Truth or Dare? : An exploration of Opinion Spam’s affect on dimensions of Brand Trust

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Eric Collinder; Oskar Södergren; [2017]
    Nyckelord :Opinion Spam; Brand Trust; Consumer Satisfaction; Electronic Commerce; Electronic Word of Mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Consumer generated product reviews is a tool growing in popularity among e-retailers. On account of its many benefits and as the internet is continuously taking over as a market place this may come as no surprise. LÄS MER

  5. 5. Att förstå omsorgsarbete – En studie om hur personal på särskilt boende framställer motiv bakom varför man gör som man gör

    Master-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Eric Klingborg; [2015]
    Nyckelord :Eldercare; nursing facilities; caregivers; norms; vocabularies of motive.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to understand how care providers/ staff in nursing facilities for older people express the way they conduct their work. The purpose was based upon earlier research indicating a gap between policy and everyday practise. LÄS MER