Sökning: "Erik Olsson"
Visar resultat 21 - 25 av 135 uppsatser innehållade orden Erik Olsson.
21. Betydelsen av navigerbarhet och design vid utvecklingen av en webbutik för försäljning av universitetsmärkta produkter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Studies show that web shops with a good design and easy-to-navigate structure positively affect the usability. To test this claim, LiU-store's current web shop was developed according to design and navigation principles and according to the wishes of the customer group. LÄS MER
22. Tillväxtens friktion : En studie om dynamiken mellan internationella insatser och nationell försvarsförmåga
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The Swedish Armed Forces has always had as its indisputable function to defend Sweden.Focus has been national; to defend the country’s borders and its sovereignty has always beenthe center of attention. In the later years the threat has changed. A substantial disarmament has taken place and focus shifted to international military operations. LÄS MER
23. Vårdhundars effekt på personer med demenssjukdom : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Bakgrund: Demens är en kronisk obotlig sjukdom som drabbar uppskattningsvis 20 000 – 25 000 personer i Sverige varje år. För att personer med demens ska få en så god livskvalitet som möjligt får de hjälp genom individanpassade omvårdnadsåtgärder. Intervention med vårdhund kan vara en sådan. LÄS MER
24. Agenda 2030, Sveriges miljömål och energieffektiva byggnader : En studie om hur Agenda 2030 och byggnadsteknik kan bidra till att nå Sveriges miljömål
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljöSammanfattning : The 2030 Agenda for Sustainable Development was adopted by all United Nations member states in 2015. Since then, the Agenda and its 17 Sustainable Development Goals (SDGs) has become a broad framework for sustainable development. LÄS MER
25. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER