Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Spelifierade Energispartips : Hur ett spelifierat system kan designas för att öka motivationen för ett energismartare hem

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Erik Markström; Magnus Westlund; [2015]
    Nyckelord :spelifiering; gamification; energi; energispartips; medieteknik;

    Sammanfattning : Människan använder mer resurser än vad vi kan tillhandahålla och reproducera. Syftet med denna studie är att undersöka om spelifiering - användandet av speldesignelement i icke spelsammanhang - motiverar personer att minska sin energiförbrukning i hemmiljö. LÄS MER

  2. 2. Lärares syn på läxor i grundskolan ­ en intervjustudie

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Erik Enemar; Henrik Danielsson; [2008]
    Nyckelord :Läxor; inlärning; repetition; intervjuer;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med vårt examensarbete är att undersöka lärares syn på läxor. För att förstå lärares syn om läxor på etttydligare sätt, har vi delat upp vårt syfte i mer bestämda frågeställningar:Hur definierar lärare läxor?Hur använder sig lärare av läxor?Hur tycker lärare att läxan skall utformas?Hur ser lärare på föräldrars roll vid läxa?Är det någon skillnad på lärares syn på läxor beroende på erfarenhet i yrket?För att svara på dessa frågor har vi gjort en kvalitativ intervjustudie med nio stycken lärare på tre grundskolor iGöteborgsområdet. LÄS MER

  3. 3. Användarcentrerad systemutveckling av en webbaserad projektportal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Erik Sundin; Erik Westlund; [2007]
    Nyckelord :systemutveckling; användbarhet; webbutveckling; informationssystem; projektmodell;

    Sammanfattning : Projektarbeten har med tiden blivit allt vanligare både i arbetsliv och i utbildningar. Under de senaste åren har ett flertal av de utbildningsprogram som ges vid Linköpings Universitet omarbetats för att från start göra studenter vana vid denna arbetsform. LÄS MER

  4. 4. Engelsk hörförståelse i mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Erik Westlund; [1982]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay examines middle school students’ understanding of a text read aloud to them in English and the connection between the degree of listening comprehension and the expected increase of vocabulary throughout middle school. The same listening comprehension test was carried out in grades 4, 5 and 6 in a middle school in order to survey differences in English listening comprehension in regard to the ability to reproduce the content of an oral text. LÄS MER