Sökning: "Försäljningsstrategi"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet Försäljningsstrategi.
6. Communication and sales channels' role in international market entry for innovative new venture firms : A case study on TLight
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Globalisation has taken the world by storm by opening opportunities for new markets and easier communication. The general economic climate during the last decade is one reason to this, and the impact has resulted in internationalisation as a key strategy for survival. LÄS MER
7. Förändring i försäljningsstrategi hos medlemmar i Lantmännen : vad är effekten av informationsasymmetri?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : De senaste årens kraftiga prisvariationer på spannmålsmarknaden har ställt lantbrukarens försäljningsstrategi i centrum. Lantbrukaren har även fått flera sätt att prissäkra sin spannmål på. Detta har lett till ökad möjlighet för lantbrukaren att diversifiera sin försäljningsstrategi för att på så sätt sprida sina risker. LÄS MER
8. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom
Master-uppsats, KTH/Organisation och ledningSammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER
9. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige. Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER
10. Parallellimport : Parallellimportens verkningar och varumärkesrättsinnehavarens möjlighet att skydda sitt varumärke vid parallellimport
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Med parallellimport menas att en återförsäljare som inte är en del av varumärkesrättsinnehavarens vanliga, redan etablerade distributionsled, importerar de varumärkesskyddade varorna och har sedan rätt att sälja vidare dessa utan varumärkesrättsinnehavarens samtycke. En förutsättning är dock att konsumtion måste ha skett. LÄS MER