Sökning: "B2B-försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet B2B-försäljning.

  1. 1. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Karlsson; Fredrik Meyer; [2021]
    Nyckelord :B2B; sales; sales process; sales management control systems; remote work; B2B; sälj; säljprocess; säljstyrning; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER

  2. 2. Säljarens roll i försäljningen av digitala lösningar : Säljarens stöd, förutsättningar, kompetens och egenskaper

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Hanna Knaust; Johanna Andersson; [2020]
    Nyckelord :B2B Sales; Digital Solution Sales; Solution Sales; Team selling; Value Co-Creation; B2B- försäljning; Digital lösningsförsäljning; Lösningsförsäljning; Teamförsäljning; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Digitization has made major changes in how companies work internally and externally. Both markets and customers’ demands are completely different nowadays. The salesperson acts in the middle of markets, customers and companies and tries to adapt and achieve good results. LÄS MER

  3. 3. Designing a Digital Meeting Place for B2B Sales Interactions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Joel Ottosson; [2020]
    Nyckelord :B2B; sales process; digital meeting place; usability testing; web application; interaction design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Business to business (B2B) sales constitutes a big part of today's sold goods and services. These sales processes are getting more complex and involve more people than before. B2B sales are also more and more taking place online. LÄS MER

  4. 4. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oktay Körhan; David Sjögren; [2018]
    Nyckelord :Kundlojalitet; CRM; Customer Relationship Management; CRM-strategi; CRM-system; digital kundinformation; B2B;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER

  5. 5. Utmaningar med B2B-försäljning inom traditionell detaljhandel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Blomqvist; [2017]
    Nyckelord :B2C; B2B; Organizational buying behavior; Order qualifiers; Order winners; B2C; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Orderkvalificerare; Ordervinnare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka utmaningar som är särskilt utmärkande när traditionell detaljhandel vill utveckla sin försäljning mot B2B-kunder samt hur dessa utmaningar kan hanteras. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ fallstudie på ett företag verksamt inom detaljhandeln för elektronikprodukter i Sverige. LÄS MER