Sökning: "FIT"
Visar resultat 11 - 15 av 4115 uppsatser innehållade ordet FIT.
11. Stödjande insatser för ensamkommande unga: en retrospektiv studie ur de ensamkommande ungas perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Support measures for unaccompanied minors relate to their integration processes in Sweden. This study contributes to the understanding of the integration process of unaccompanied youth by examining interventions through their retrospective perspective. LÄS MER
12. Integration of Service-Oriented Embedded Systems with External Systems in Software Product Lines
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Developing software for complicated systems is often done by collaboration and consists of deliverables by a multitude of organisations. The deliverables can range from smaller devices and commercial-off-the-shelf software components, to larger systems. LÄS MER
13. Nytta eller nöje i valet och kvalet kring framtida jaget
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Finns det ett samband mellan utbildningsval och universitetsstudenters välmående under studietiden? 30 universitetsstudenter svarade på frågor om deras utbildningsval, deras motivation till universitetsstudier och deras välmående. En regressionsanalys visade att utbildningsval baserat på intresse inte ledde till högre välmående än val baserat på karriärutsikt. LÄS MER
14. Comparison between CRUD and CQRS in an event driven system
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : In todays digitalised society, effective solutions to manage huge amount of data is needed. An established design pattern that are used in many systems are CRUD. To handle data in events have become more popular over the years, but CRUD is not optimised for it. A possible replacement is CQRS, it is designed with events in mind. LÄS MER
15. Historiekulturens relation till undervisningen : En översikt av forskning som utforskar samspelet mellan historiekultur och undervisning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Through history it becomes possible to examine how societies in the past were structured and what has happened in the past. The school classroom is a common place to get knowledge and understanding of this subject through the history subject, which continually has to make changes to fit the standards of the multicultural society. LÄS MER