Sökning: "Facial Expressions"

Visar resultat 16 - 20 av 175 uppsatser innehållade orden Facial Expressions.

  1. 16. Design för lärande i danssalen : En studie om danslärares kommunikation i gymnasial dansundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Sanna Lundström; [2023]
    Nyckelord :Dance; dance teaching; communication; design; didactics; multimodality; Dans; dansundervisning; kommunikation; design; didaktik; multimodalitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att öka kunskapen om hur danslärare i gymnasieskolan kommunicerar med elever under lektioner och hur de designar undervisningen för att skapa förutsättningar för lärande. I studien deltog tre danslärare från olika gymnasieskolor och datainsamlingen utfördes genom de kvalitativa metoderna videoobservationer och intervjuer. LÄS MER

  2. 17. How does the character’s visual design help convey the character’s background in Genshin Impact

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Chang Ge; Danyang Chen; [2023]
    Nyckelord :video games; character design; visual elements; character background; Genshin Impact;

    Sammanfattning : This study examines the relationship between the visual design of characters in thevideo game Genshin Impact and their character background. The study uses formal analysisand data collected on selected characters’ color choices, shapes, movements, facialexpressions, and backstories to analyze if the characters’ visual designs align with theirnarratives. LÄS MER

  3. 18. Usability Study for Environment-Aware Avatar Interactions in Augmented Reality (AR)

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Shreeya Sathe; [2023]
    Nyckelord :Usability study; holographic communication; extended reality; avatar interactions;

    Sammanfattning : This Ericsson project investigates avatar interactions in Augmented Reality (AR) and allows users to interact with a full-sized 3D avatar that is aware of the user’s local environment. This project aimed to evaluate the system's usability and identify potential use cases where users might want to interact with an avatar. LÄS MER

  4. 19. Local collaboration in a Mixed Reality environment : Adding virtual heads to improve social presence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Detto; [2023]
    Nyckelord :Mixed reality; Augmented reality; Social presence; Avatars; Uncanny valley; Video see-through; Blandad verklighet; Förstärkt verklighet; Social närvaro; Avatarer; Kusliga dalen; Video genomskinlig;

    Sammanfattning : This thesis investigates the use of virtual avatar heads to enhance local video see-through collaboration in a mixed reality environment. When users engage with each other using a head-mounted display, the device sits atop their head and obstructs their view, concealing their gaze and facial expressions while collaborating. LÄS MER

  5. 20. Face Identification Using Eigenfaces and LBPH : A Comparative Study

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :DEVI DEEPSHIKHA JAMI; NANDA SRIRAAM KAMBHAM; [2023]
    Nyckelord :face identification; LBPH; Eigenfaces;

    Sammanfattning : Background: With the rise of digitalization, there has been an increasing needfor secure and effective identification solutions, particularly in the realm of votingsystems. Facial biometric technology has emerged as a potential solution to combat fraud and improve the transparency and security of the voting process. LÄS MER