Sökning: "Franchising"
Visar resultat 21 - 25 av 91 uppsatser innehållade ordet Franchising.
21. När kapitalet färgar radiovågorna : Hur reklamfinansieringen avspeglar sig i programinnehållet i kommersiell radio
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Den kommersiella radion är beroende av reklamfinansiering för sin överlevnad och det enda sättet att locka till sig annonsörer är att kunna visa att man nåt ut till den breda massan och för att nå ut till den breda massan behövs ett intressant redaktionellt innehåll. Det redaktionella innehållet är en produkt av den branschlogik som råder och ingår i det branschformat som genom kloning och franchising sprider sig inom det rådande radioklimatet. LÄS MER
22. Foreign Market Entry Srategies. : A Case study of IKEA entering Indian Market.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: Foreign Market Entry Strategies A case study of IKEA entering Indian market Purpose: The purpose of this study is to describe factors that need to be considered when entering Indian market. Research Questions: (1) How does IKEA handles its market entry strategy in India? (2) What are the barriers for IKEA in Indian market? (3) Why is IKEA interested in Indian market? Methodology: This thesis has a deductive approach and a qualitative research method. LÄS MER
23. Franchising ur ett konkurrensperspektiv - Är regleringen för franchising tillräcklig eller finns det risk för snedvridning av konkurrensen på den inre marknaden?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Franchising är egentligen ett företagsekonomiskt begrepp vars avtal berör många rättsområden såsom konkurrensrätt, avtalsrätt, immaterialrätt samt arbetsrätt. Det en verksamhetsform som kombinerar ett lyckat beprövat affärskoncept med egenföretagande. LÄS MER
24. Standardisation of the Selling Process in Franchising : A Take on Sales Funnel Management
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : This paper addresses the two opposing extremes of standardisation in franchising and the dynamics of sales in search of a juncture point in order to reduce franchisees’ uncertainties in sales and improve sales performance. A conceptual framework is developed based on both theory and practice in order to investigate the sales process of a specific franchise network. LÄS MER
25. Franchising inom mäklarbyråer --‐‑En kvalitativ undersökning om franchising sett ur mäklarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER