Sökning: "Fredrik Alexandersson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Fredrik Alexandersson.
1. Life Cycle Assessment as a decision- making tool in the automotive industry : Potentials and Limitations, An LCA Case study
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : The requirements of the automotive industry are increasing among customers and society due to environmental issues and global warming. According to the case company, requests from customers and society for verification of the environmental footprint of products are increasing. LÄS MER
2. Säker i det osäkra – Att göra mognadsbedömningar av barn i socialtjänstens utredningsarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to understand the reasoning of professionals in the Swedish social work practice in the children and adolescents department, regarding assessment of the complex phenomenon of maturity and maturity assessment. The method conducted was qualitative interviews with eight professionals in the Swedish social service system for children and adolescents. LÄS MER
3. Strategic integration in the Swedish nutritional online and offline market
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how e-business might be integrated into a strategical framework. The strategical framework was based on the Nilsson and Rapp (2005) strategical framework, and e-business strategies were mainly based on customer relationship management strategies that are used in e-commerce companies. LÄS MER
4. Konceptutveckling av exklusiva livsmedel : vilka aspekter är viktiga?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Processen vid framtagandet av en ny produkt kallas New product development (NPD). Denna process innehåller 6 steg som ska hjälpa företaget vid utvecklingen av en ny produkt. Det andra steget i denna process är konceptutveckling. LÄS MER
5. Icke-finansiella mått, vägen till framgång? : - en jämförande studie av företag med olika kreditklassificeringar
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING Problem: Soliditet AB:s kreditvärderingsmodell baseras främst på finansiella mått vid kreditklassificering. Således undrar vi om användandet av icke-finansiella mått kan förklara AAA-företagens stabila finansiella framgång jämfört med andra kreditvärdiga företag. LÄS MER