Sökning: "Gaste"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Gaste.
1. Utmaningar och möjligheter inom algebra En studie om hur tre lärare hanterar olika typer av missuppfattningar i undervisningen
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : När elever gör systematiska räknefel i matematik så tyder det på att de har missuppfattat nå-got i matematiken. En missuppfattning kan bero på övergeneralisering vilket innebär att en elev lär sig en ny regel och eleven tror att denna gäller i flera situationer och på så sätt över-generaliserar eleven den nya kunskapen - vilket leder till felaktiga antaganden. LÄS MER
2. Gaste - en plats för informella läroprocesser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur Gaste som fenomen uppfattas av de aktiva där, samt samspelet mellan lärande, individer och kulturen där. Med hjälp av det som Vygotskij kallade sociokulturellt perspektiv, belyser vi hur dessa kategorier samspelar och skapas genom varandra. LÄS MER
3. Ett steg framåt eller ett steg bakåt? : En studie om hur konsumenter prioriterar säkerhet och enkelhet vid val av moderna eller traditionella betalningsmedel
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Identifiera de olika betalningsmedlen för att finna samband mellan upplevelserna av deras säkerhet, enkelhet och hur dessa aspekter påverkar valet av betalningsmedel. Metod: Kvantitativ metod Teori: Litteratur, vetenskapliga artiklar och empiriska rapporter Empiri: En enkätundersökning gjordes för datainsamling Slutsats: Undersökningen bekräftar att både upplevelsen av säkerhet och enkelhet påverkar konsumenterna i valet av betalningsmedel. LÄS MER
4. Mikroföretag och dess marknadsföring : Thermo Steel i fokus
Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Vi fick under hösten i uppdrag att hjälpa till med en marknadsföringsplan till mikroföretaget Thermo Steel. När vi gick igenom den teori som fanns på området marknadsföring märktes ett stort gap när det gällde marknadsföring för mikroföretag. LÄS MER
5. Adjektiv i förändring En studie av betydelseförskjutningar hos ett antal adjektiv och hur dessa kan förklaras med hjälp av några etablerade teorier om semantisk för-ändring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : I denna uppsats studeras den semantiska utvecklingen hos ett antal ad-jektiv som betecknar sinnesstämningar. Syftet med arbetet är dels att undersöka vilka förändringar de enskilda adjektiven genomgått, och dels att ta reda på om några av de mest vedertagna teorierna om semantisk förändring på ett tillfredsställande sätt kan beskriva de observerade för-loppen. LÄS MER