Sökning: "Gifting"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Gifting.
1. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER
2. Gemensamma köp av presenter : en kvalitativ studie kring gemensamma köp av presenter samt användbarhetsutvärdering och målgruppsanalys rörande en tjänst för underlättande av sådana köp
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Att tillsammans med andra köpa och ge bort en present kan vara både praktiskt och roligt men också ge upphov till en hel del svårigheter. Det här arbetet har gått ut på att användbarhetstesta en tjänst för underlättande av gemensamma köp, ta fram personor i syfte att låta företaget lära känna sin målgrupp, besvara en rad specifika frågeställningar ställda av företaget, samt att besvara frågan hur köp av gemensamma presenter fungerar vad gäller genomförande, upplevelse och problematik. LÄS MER
3. AI Planning-Based Service Modeling for the Internet of Things
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : It is estimated that by 2020, more than 50 billion devices will be interconnected, to form what is called the Internet of Things. Those devices range from consumer electronics to utility meters, including vehicles. LÄS MER
4. Attityder till presenter - en studie om gifting och self-gifting bland svenska konsumenter
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The process of gift-giving is something that occurs all around the world, and most people are both givers and receivers of gifts. While receiving a gift is often associated with joyous feelings, purchasing and giving a gift may not generate the same feelings. LÄS MER
5. Born Global-företags internationaliseringsproces : En fallstudie av det svenska företaget Wrapp
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Traditionella internationaliseringsmodeller, såsom Uppsalamodellen, har under de senaste decennierna utmanats av internationaliseringsprocesser utförda av företag beskrivna som Born Globals. De internationaliseras tidigt och uppnår en utländsk försäljningsvolym på minst 25% inom företagets första tre år. LÄS MER