Sökning: "Agnes Davidsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Agnes Davidsson.

  1. 1. Ledarskap i socialt arbete : Chefers anpassningar mellan organisation och verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Agnes Davidsson; Alessandro Bulla; [2023]
    Nyckelord :Social work; leadership; management; NPM; emotional intelligence; humantreating organization; staff shortage.; Socialt arbete; ledarskap; chefskap; NPM; emotionell intelligens; människobehandlande organisationer; personalbrist;

    Sammanfattning : For a long time, the Swedish welfare sector has received criticism, something that has placed great demands on managers within these organizations. The study’s purpose was to investigate how managers shape their leadership in relation to their environment and the demands placed on them. LÄS MER

  2. 2. Bitcoin i redovisningen : En kvalitativ studie om kryptovalutan i företagens finansiella rapporter och dess effekt på redovisningen och intressenterna.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Erika Bothur; Agnes Davidsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem: Det forskningsgap och problem som präglar studien är avsaknaden av en lagreglering för hur fenomenet kryptovaluta ska hanteras i redovisning. Detta lämnar utrymme för tolkning - vilket i sin tur leder till en icke harmoniserad redovisning samt missvisande bild av företaget. LÄS MER

  3. 3. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER