Sökning: "Grafik Design"

Visar resultat 6 - 10 av 82 uppsatser innehållade orden Grafik Design.

  1. 6. LOW POLY I 3D GRAFISK MILJÖ : En studie om Low Poly acceptans och upplevelse av spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sara Linnér; [2023]
    Nyckelord :Low Poly; Game Graphic; Spelgrafik; 3D Design;

    Sammanfattning : Frågeställningen för denna studie; Vad är det som ger Low Poly tillräcklig attraktionskraft i spel för att spelaren ska vilja stanna kvar i miljön och utföra spelmoment och vilja spela vidare? Detta är en digitalt utförd kvantitativ studie, baserad på en spelscen skapad i Low Polygrafik, föreställande en tidlöst utformad sushibar. Teststimuli var bilder från den skapade scenen. LÄS MER

  2. 7. Optimering av partikelsystem för webben : En jämförelse mellan objektorienterad och dataorienterad design på webben.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jimmy Sandin; [2023]
    Nyckelord :Dataorienterad design; objektorienterad programmering; Structure of Arrays; Array of Structures; Javascript; Canvas; partikelsystem;

    Sammanfattning : Denna studie jämför frame-time av ett partikelsystem på nätet med objektorienterad och dataorienterad design. I studien jämförs Array of Structure (AoS), Structure of Arrays (SoA) samt Structure of Arrays med typed arrays. Tre identiska versioner med samma algoritm med olika behandlingar implementeras. LÄS MER

  3. 8. Färgassociationer i en tredimensionell spelmiljö : En undersökning om hur olika färgsättningar av en spemiljö uppfattas emotionellt av spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Iris Casado; Sassa Sjöberg Lang; [2022]
    Nyckelord :Färgteori; färgpaletter; färgassociationer; spelmiljöer; dataspel;

    Sammanfattning : Har färg en påverkan på känslor och är färgsättning viktig när det gäller hur spelmiljöer upplevs? Kan färgval i spel bidra till att fel stämning förmedlas, vilket i sin tur kan leda till en sämre spelupplevelse? Det här arbetet vill skapa en bättre förståelse kring hur färger kan användas i spel för att förbättra spelupplevelse. Arbetet utgick från fyra hypoteser som kopplades till en artefakt, vilket består av två spelmiljöer, inomhus- och utomhusmiljö, som kombinerar 3D- och 2D-grafik. LÄS MER

  4. 9. Kommunikation med Javascript-ramverk i ett kollaborativt ritverktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Klara Frommelin; [2022]
    Nyckelord :WebSocket; WebRTC; real-tidskommunikation; vektorgrafik; kollaborativt grafikskapande;

    Sammanfattning : Teknik och digitalisering växer sig allt större i samhället och skolor får kämpa för att hänga med i utvecklingen. Som svar på detta behov har TOAST, ett kollaborativt online-verktyg för grafik och design, utvecklats för att väva in teknologi i ämnet Bild. LÄS MER

  5. 10. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Malte Wikström; Fanny Örnberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER