Sökning: "Grafik Design"

Visar resultat 11 - 15 av 82 uppsatser innehållade orden Grafik Design.

  1. 11. Interaction design for Augmented Reality Head-Up Displays : Developing graphics design and evaluating perceptual and safety aspects for navigation use cases

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johan Hansols; [2022]
    Nyckelord :industrial design engineering; human-centered design; user experience design; Augmented reality head-up displays; visual perception; AR-HUD navigation; automotive industry; user-testing; teknisk design; användarcentrerad design; användarupplevelsedesign; head-up-displayer med förstärkt verklighet; visuell perception; AR-HUD-navigering; fordonsindustri; användartestning;

    Sammanfattning : The interactions with everyday products and technology are often done without being noticed or reflected upon. Interactions driving a vehicle are happening automatically for most people when having experience driving. LÄS MER

  2. 12. Hållbarhet, färg & form : En grafisk profilguide för visuell kommunikation av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sarianna Olsson; Nellie Fredholm; [2022]
    Nyckelord :visual communication; graphic design; brand identity; graphic charter; graphic profile; research through design; concept development; sustainability; visual message; focus group; survey; product packaging; visuell kommunikation; grafisk design; företagsidentitet; grafisk profil; forskning genom design; konceptutveckling; hållbarhet; visuellt meddelande; fokusgrupp; internetenkät; produktförpackning;

    Sammanfattning : Uppmärksamhet på miljön och att uppnå ett mer hållbart sätt att leva har ökat bland allmänheten och företag under flera år. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur ett företag kan förmedla sina värderingar om hållbarhet inte bara genom ord och texter utan också genom grafisk design och visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 13. Hur kan Design Fiction användas för att skapa en visuellt informativ video om kolonier på Venus, för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Johan Wallhede; Emma Franzén; [2022]
    Nyckelord :Venus; 3D; Rendering; Dome theater; VR; Venus; 3D; Rendering; Domteater; VR;

    Sammanfattning : Denna artikel handlar om hur Design fiction kan användas för att skapa en visuell informativ video till unga. Förutom det handlar denna artikel om den tekniska vägen till att få en 3D animation som både kan visas i en domteater, VR 360o bild och platt skärm. LÄS MER

  4. 14. DEN GODA OCH DEN FULA: Spelarens uppfattning av relationen mellan spelkaraktärers moral och deras design

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Knut Hindersson; Andreas Gunnman; [2021]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; spel; grafik; moral; ondska; attraktivitet;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur karaktärsdesign används i spel och annan media för att väcka känslor i åskådaren. Studien fokuserar på vad som får en karaktär att upplevas som ond eller god. Fokus ligger även i hur attraktivitet påverkar hur karaktärens moral upplevs. LÄS MER

  5. 15. Filmaffischer VS thumbnail-bilder : Jämförande analys av filmaffischers och Netflix thumbnail-bilders förmåga att genom grafiska element visuellt kommunicera genre och handling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Daniel Petersson; [2021]
    Nyckelord :algoritmer; filmaffisch; format; genretillhörighet; grafisk design; paratext; semiotik; thumbnail-bilder; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Streaming av film är populärare än någonsin. År 2021 nådde streamingtjänsten Netflix fler än 200 miljoner användare världen över. Det som fångar kundens uppmärksamhet för en film/serie på Netflix är thumbnail-bilden. LÄS MER