Sökning: "Grammar education"

Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade orden Grammar education.

  1. 6. Alla elevers rätt att äga ett språk : En intervjustudie med lärare om AKK-metoder inom grundsärskola med inriktning ämnesområde

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Cecilia Nyblom; [2022]
    Nyckelord :Alternative and Augmentative Communication AAC ; Intellectual Disability; Preverbal; Special education teachers; Horizontal and Vertical Relationship; Alternativ Kompletterande Kommunikation AKK ; intellektuell funktionsnedsättning; preverbal; speciallärare; horisontella och vertikala relationer;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to find out teachers' perception of the phenomenon of alternative and complementary communication (AAC) and how AAC enables pupils to develop their communicative and linguistic abilities. The study has a qualitative approach and it is based on a phenomenographic research approach and a socio-cultural perspective. LÄS MER

  2. 7. Promoting Playfulness within Grammar Exercises in the Context of Writing : A Materials Analysis for Teaching and Learning English in a Swedish Upper-Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallan; [2022]
    Nyckelord :Grammar teaching; playfulness; EFL education; grammar in context; rhetorical grammar;

    Sammanfattning : The English subject in Swedish upper-secondary school aims to develop students’ holistic communicative ability, giving students opportunities to produce meaningful texts with confidence. The syllabus further proposes that this ability includes knowledge of the language’s grammatical structures since being aware of grammatical structures and options helps students to write in varied and effective ways. LÄS MER

  3. 8. Grammatikundervisning i den tidiga engelskundervisningen : En enkät- och intervjustudie om lågstadielärares uppfattningar och didaktiska val

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Lina Larsson; [2022]
    Nyckelord :Grammatik; uppfattningar; didaktik; explicit; implicit; lågstadiet;

    Sammanfattning : Idag existerar spridda och motstridiga uppfattningar om grammatik ska inkluderas eller exkluderas ur den tidiga engelskundervisningen, däremot är det brist på forskning som undersöker detta i relation till elever i lågstadieåldern. Ur detta forskningsgap uppkom idén till studien. LÄS MER

  4. 9. Las actividades usadas en español como lengua extranjera en el noveno grado para desarrollar la habilidad interactiva

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Dajana Bastajic; [2022]
    Nyckelord :Oral communication; Interaction; Activities; Anxiety; Willingness to communicate; Ninth grade; Comunicación oral; Interacción; Actividades; ELE; Ansiedad ante hablar; Voluntad de hablar; Noveno grado;

    Sammanfattning : El desarrollo de las habilidades de comunicación oral es el enfoque de la educación de lenguas extranjeras de hoy, sin embargo, los pocos estudios existentes muestran que el nivel de los alumnados en el noveno grado sueco es crítico. Para comprender mejor la situación y encontrar indicaciones sobre qué actividades se prefieren, este estudio ha encuestado a 46 alumnados y cinco profesorados de diferentes tipos de escuelas de una determinada zona de Gotemburgo. LÄS MER

  5. 10. CHALLENGES AND COMPETENCE IN TEACHING IN INCLUSIVE CLASSROOMS IN RWANDA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marie Delphine Kwizera; [2021-08-16]
    Nyckelord :Inclusive education; Teacher Competence; Rwanda;

    Sammanfattning : Aim: The study explores Rwandan teachers’ perspectives on competencies they have for teaching in inclusive classrooms, the support teachers need to develop their competencies, and the challenges they face in inclusive schools in Rwanda. Theory:Danielson’s Framework for Teaching builds the theoretical framework for this research. LÄS MER