Sökning: "Groceries online"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Groceries online.

  1. 1. Dark patterns påverkan på användarens känslor : en kvalitativ studie på två e-handelswebbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Lana Kader; Senada Mehanovic; [2024]
    Nyckelord :Dark patterns; design; e-handel; informationsarkitektur; användarupplevelse; manipulativ design; känslor;

    Sammanfattning : In today's society more and more people are consuming both clothes and groceries using websites online. With a few clicks, users have access to a wide range of products and services. However, many of these e-commerce sites also contain design intended to control users through dark patterns. LÄS MER

  2. 2. Shop 'till the fees drop: A quantitative study on students' perceptions and attitudes towards delivery fees

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Magda Liljedahl; Ronja Svensson; [2023]
    Nyckelord :Delivery Fees; Mental Accounting Theory; Price Partitioning; Attitude Towards the Offer; Price Fairness Perception;

    Sammanfattning : Due to the rapid technological developments in E-commerce, an increasing amount of the Swedish population resorts to online shopping for their necessities. Thus, the Swedish online grocery retail industry has established an online presence, leading to additional shipping and handling costs. LÄS MER

  3. 3. Sorting the Assortment: An Experimental Study of How the Sorting of Products Affects Consumers' Behavior and Experience in Online Grocery Stores

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linn Lindgren; Tilde Ivedal; [2022]
    Nyckelord :Visual merchandising; Consumer behavior; Online retailing; Online grocery shopping; Product sorting;

    Sammanfattning : Online grocery shopping is becoming increasingly popular and more information is needed in the field to help guide retailers in marketing and visual merchandising online. This study examines how findings from prior research in physical stores apply in the new digital format. LÄS MER

  4. 4. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  5. 5. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Nyberg André; Jamil Ahmed Ibrahim; Henrik Andersson; [2022]
    Nyckelord :E-grocery; Consumer behavior; Pandemic; E-handel; Dagligvaruhandel; Konsumentbeteende; Pandemin;

    Sammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER