Sökning: "Gruppdynamik och lärande"

Visar resultat 26 - 30 av 47 uppsatser innehållade orden Gruppdynamik och lärande.

  1. 26. "Vem är det som är lik, och vem är det som är olik?" : En studie om mångfald inom en svensk organisation

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emilia Nelson; Carolin Vestager; [2016]
    Nyckelord :Diskriminering; Inkluderande organisation; Intersektionalitet; Mångfald; Mångfaldsarbete; Mångfaldsbegreppet; O likheter;

    Sammanfattning : I Sverige finns idag ingen enhetlig definition av begreppet mångfald. Begreppet är mångfacetterat, men handlar om våra (o)likheter. LÄS MER

  2. 27. Det gäller att "klicka" med eleven. En intervjuundersökning om undervisningsformer i ämnet sång på gymnasieskolans estetiska program.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Pettersson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien uppmärksammar olika undervisningsformer för ämnet sång på gymnasieskolans estetiska program och problematiserar didaktiska konsekvenser. Syftet med studien var att i ljuset av sociokulturell lärandeteori, utveckla kunskap om konsekvenser av form för undervisning inom ämnet sång, sett till om den sker i grupp eller enskilt. LÄS MER

  3. 28. Simuleringsmiljö för mobila nätverk

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :August Fundin Bengtsson; Hanna Müller; Niklas Pettersson; Rasmus Johns; Martin Byhlin; Martin Lundberg; Adam Nyberg; Niklas Erhard Olsson; Jonatan Branting; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport innefattar det arbete som nio studenter från kursen TDDD96:Kandidatprojekt i programvaruutveckling vid Linköpings universitet ägnat sig åt under vårterminen 2016. Projektet genomfördes med målsättningen att utveckla ett grafiskt användargränssnitt som skulle visualisera simuleringar av teledatatrafik i 2G-miljöer. LÄS MER

  4. 29. Simuleringsmiljö för mobila nätverk

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonatan Branting; Martin Byhlin; Niklas Erhard Olsson; August Fundin Bengtsson; Rasmus Johns; Martin Lundberg; Hanna Müller; Adam Nyberg; Niklas Pettersson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport innefattar det arbete som nio studenter från kursen TDDD96: Kandidatprojekt i programvaruutveckling vid Linköpings universitet ägnat sig åt under vårterminen 2016. Projektet genomfördes med målsättningen att utveckla ett grafiskt användargränssnitt som skulle visualisera simuleringar av teledatatrafik i 2G-miljöer. LÄS MER

  5. 30. Läraren i praktiken : En studie om lärares förmåga att inspirera och medvetandegöra elevers inlärning, samt omforma sina akademiska ämneskunskaper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Adelina Abazi; Caroline Uggla; [2015]
    Nyckelord :Autonomous learning; Engelska; Gymnasieskolan; Learning to learn; Lärare; Pedagogical content knowledge; Proximala utvecklingszonen;

    Sammanfattning : Denna uppsats, Läraren och den praktiska verkligheten, handlar om hur lärare gör för att omforma sina ämneskunskaper till ämnesdidaktiska, vilka metoder de använder i undervisningen för att medvetandegöra elevernas inlärning, samt hur lärarna gör för att utmana och inspirera elevernas lärande och kunskapsutveckling. Teorierna som använts i studien är läranderum, proximala utvecklingszonen, autonomous learning, learning to learn och pedagogical content knowledge, vilka även ligger till grund för den analyserande delen. LÄS MER