Sökning: "Gruppdynamik och lärande"
Visar resultat 26 - 30 av 47 uppsatser innehållade orden Gruppdynamik och lärande.
26. "Vem är det som är lik, och vem är det som är olik?" : En studie om mångfald inom en svensk organisation
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I Sverige finns idag ingen enhetlig definition av begreppet mångfald. Begreppet är mångfacetterat, men handlar om våra (o)likheter. LÄS MER
27. Det gäller att "klicka" med eleven. En intervjuundersökning om undervisningsformer i ämnet sång på gymnasieskolans estetiska program.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studien uppmärksammar olika undervisningsformer för ämnet sång på gymnasieskolans estetiska program och problematiserar didaktiska konsekvenser. Syftet med studien var att i ljuset av sociokulturell lärandeteori, utveckla kunskap om konsekvenser av form för undervisning inom ämnet sång, sett till om den sker i grupp eller enskilt. LÄS MER
28. Simuleringsmiljö för mobila nätverk
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport innefattar det arbete som nio studenter från kursen TDDD96:Kandidatprojekt i programvaruutveckling vid Linköpings universitet ägnat sig åt under vårterminen 2016. Projektet genomfördes med målsättningen att utveckla ett grafiskt användargränssnitt som skulle visualisera simuleringar av teledatatrafik i 2G-miljöer. LÄS MER
29. Simuleringsmiljö för mobila nätverk
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport innefattar det arbete som nio studenter från kursen TDDD96: Kandidatprojekt i programvaruutveckling vid Linköpings universitet ägnat sig åt under vårterminen 2016. Projektet genomfördes med målsättningen att utveckla ett grafiskt användargränssnitt som skulle visualisera simuleringar av teledatatrafik i 2G-miljöer. LÄS MER
30. Läraren i praktiken : En studie om lärares förmåga att inspirera och medvetandegöra elevers inlärning, samt omforma sina akademiska ämneskunskaper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats, Läraren och den praktiska verkligheten, handlar om hur lärare gör för att omforma sina ämneskunskaper till ämnesdidaktiska, vilka metoder de använder i undervisningen för att medvetandegöra elevernas inlärning, samt hur lärarna gör för att utmana och inspirera elevernas lärande och kunskapsutveckling. Teorierna som använts i studien är läranderum, proximala utvecklingszonen, autonomous learning, learning to learn och pedagogical content knowledge, vilka även ligger till grund för den analyserande delen. LÄS MER