Sökning: "Gruppdynamik och lärande"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden Gruppdynamik och lärande.

  1. 11. Distansarbete, ett arbetssätt som underlättar både privatliv och arbetsliv? : Medarbetares upplevelser av hur distansarbete påverkar balansen mellan arbetsliv och privatliv och gruppdynamiken i en arbetsgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Viktor Grönlund; [2021]
    Nyckelord :Working remotely; Group dynamics; Digital communication; Distansarbete; Gruppdynamik; Digital kommunikation;

    Sammanfattning : Distansarbete är ett arbetssätt som har blivit ett vanligare inslag i arbetslivet för många arbetstagare. Det skapar en ny arbetsmiljö där två tidigare skilda miljöer ska samverka och interagera med varandra. LÄS MER

  2. 12. Utforskandets natur i rytmikpedagogik: En kvalitativ studie om fem rytmikpedagogers förhållningssätt till utforskande i sin rytmikundervisning med äldre tonåringar och yngre vuxna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jonna Glennåker; [2021]
    Nyckelord :Lära musik genom kroppen; Musikpedagogik; Musikundervisning; Påverkansfaktorer i undervisning; Rytmikpedagogik; Rytmikmetoden; Utforska; Utforskande i rytmik; Undersöka; Utbildningsvetenskap; Educational science; Explore; Exploration in eurythmics; Eurythmics; Embodiment in music learning; Factors of impact in teaching; Music pedagogy; Music teaching; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine how teachers of eurythmics describe and relate to the concept of exploration in their teaching, as well as examine how this exploration takes place in their teaching. The study also examines how teachers relate learning to exploration and what factors may have an impact on this. LÄS MER

  3. 13. Förkroppsligat lärande: En studie om gymnasieelevers upplevelse av rörelse i rytmikundervisningen på estetiska programmet med inriktning musik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sonja Spisska Enebjörn; [2021]
    Nyckelord :Rörelse; Kropp; Rytmikmetoden; Rytmik; Musikundervisning; Dalcroze; Body; the Eurythmic Method; Eurythmics; Music Teaching; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : I musikundervisning används rytmikmetoden som en helhetspedagogik för kunskapsinhämtning och för att stärka förståelse för musikteori. I rytmikmetoden är rörelse av kroppen centralt. LÄS MER

  4. 14. "Det är en svår klass" : En studie om gruppdynamikens påverkan på det pedagogiska ledarskapet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Jessica Petersson; [2020]
    Nyckelord :Bildundervisning; ledarskap; grupp; gruppdynamik; lärande.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur tre bildlärare i grundskolan förhåller sig till och arbetar med gruppdynamikens möjligheter och dilemma i bildundervisningen. För att undersöka detta tillämpas tre halvstrukturerade forskningsintervjuer. Studien utgår från kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 15. Förskollärares sätt att förstå och hantera konflikter som uppstår i barns lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Sofia Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :Förskollärare; Galtungs ABC-triangel; konflikt; konflikthantering; KTH känsla-tanke-handling; lågaffektivt bemötande; medling; mellanmänskliga konflikter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera hur förskollärare förstår konflikter som uppstår i barns lek och hur förskollärarna skulle ha agerat i två autentiska konfliktfall. För att kunna besvara studiens syfte och dess frågeställningar användes enkät med fritextsvar som metod. Studien har en kvalitativ ansats med kvantitativa inslag. LÄS MER