Sökning: "school assessment"

Visar resultat 1 - 5 av 948 uppsatser innehållade orden school assessment.

  1. 1. Är alla personuppgifter direkt eller indirekt känsliga? – Om yttergränserna för tillämpningen av artikel 9 i GDPR i ljuset av C-184/20 Etikosdomen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Arad Aslrousta; [2024-03-05]
    Nyckelord :General Data Protection Regulation GDPR ; Article 9; Indirect; Indicative; Unambiguous; Sensitive; Personal data; Intellectual operation; Probability; Purposive approach; Contextual approach; The precautionary principle; Principle of proportionality; Freedom to conduct a business;

    Sammanfattning : In August 2022, the CJEU confirmed the existence of indirectly sensitive personal data, leaving critical questions unanswered. While certain data may unequivocally and indirectly disclose sensitive information, a vast amount of data can be used to indirectly deduce such sensitive data only through mere indication. LÄS MER

  2. 2. ‘‘ JAG VET INTE RIKTIGT VAD JAG SKA TRO! ’’. En kvalitativ studie i ungdomars förhållningssätt till desinformation på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Kolflaath; [2024-03-01]
    Nyckelord :Desinformation; Ungdomar; Mediekompetens; Nyhetsnavigering; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Disinformation, i.e. intentionally false content disseminated with the aim of reaching a particular group to influence their views on a topic or issue, has become increasingly common with the rise of digital media and a clear threat to democratic values, according to research. LÄS MER

  3. 3. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Zarnigor Hotamova; [2024]
    Nyckelord :Washback; High-stakes University Entrance Exams; Competence-based Curriculum; 21st Century Skills;

    Sammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER

  4. 4. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  5. 5. Friluftslivsundervisning på högstadiet : en enkätstudie om formativ bedömning och ramfaktorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Rosén; Nathan Freeman; [2024]
    Nyckelord :Friluftsliv; formativ bedömning; ramfaktorer; högstadie; enkätstudie;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa på högstadiet arbetar inom friluftsliv, vilka aktiviteter som premieras, samt hur de beskriver att deras arbete med formativ bedömning inom friluftsliv ser ut. Vidare ämnar vi även analysera de ramfaktorer som påverkar friluftslivsundervisning och den formativabedömningen inom friluftsliv. LÄS MER