Sökning: "Gustav Johnsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Gustav Johnsson.

  1. 1. Ny verkstadslayout på Westal AB

    M1-uppsats,

    Författare :Lorik Beciri; Emil Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Layout; Value Stream Analysis; Lean; 5S; FSLP; Flow; Spaghetti Chart; Layout; Värdeflödesanalys; Lean; 5S; FSLP; Flöde; Spaghettidiagram;

    Sammanfattning : The following study is a bachelor thesis at Jönköping Institute of Technology in collaboration with the lighting company Westal AB. The company had recently invested in a laser cutter and at the same time acquired the business Ledolight Sweden AB, which manufactures emergency exit luminaires. LÄS MER

  2. 2. Trådlös intraoral pH-mätning : En systematisk litteraturöversikt

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Ellen Mårtensson; Gustav Johnsson; [2022]
    Nyckelord :trådlöst; intraoral; pH; dental erosion; monitorering;

    Sammanfattning : Syfte: Genomföra en systematisk litteraturöversikt för att värdera och summera studier gjorda på trådlös intraoral pH-mätning. Material och metod: Litteraturundersökningen följde PRISMA Guidelines och sökningar gjordes med en på förhand definierad söksträng i tre olika databaser, PubMed, Web of Science och IEEE. LÄS MER

  3. 3. Navigation i komplexa miljöer med hjälp av digitala tjänster och IoT

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Hanna Björk; Gustav Johnsson; [2019]
    Nyckelord :Wayfinding; Navigation; Digital service; UX UI design; IoT; Indoor positioning; Complex environment; Positioning technology; Wayfinding; Navigation; Digital tjänst; UX UI-design; IoT; Inomhuspositionering; Komplex miljö; Positioneringsteknologi;

    Sammanfattning : Forskning och implementering av teknik och tjänster för navigering utomhus, såsom GPS, har kommit långt om man jämför med de alternativen som i dagsläget erbjuds för motparten för navigering inomhus. Användarvänliga wayfinding-lösningar för inomhusbruk är ett område som fortfarande har ett stort behov av mer forskning inriktad på rekommendationer och genomförbarhet av god praxis. LÄS MER

  4. 4. Increasing Sound Quality using Digital Signal Processing in a Surveillance System

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Gustav Johnsson Henningsson; Patrik Siljeholm; [2016]
    Nyckelord :Digital Signal Processing Noise reduction Equalizer Microphone Spectral subtraction Surveillance Audio Wiener filter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Hearing is our second most important sense. The main focus of a surveillance camera is obviously the video but the audio shouldn't be neglected. It is possible to hear what the camera can't see and what is said in a conversation can't be showed in a video. Therefore there are good reasons to always try and achieve the best audio possible. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on how to Advertise in the Mobile Channel

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Olivensjö; Gustav Sundberg; [2015]
    Nyckelord :Campaign Effect; Click-Through Rate CTR ; Engagement; Frequency; Mobile Advertising; Mobile Campaigns; Rich Media; Static Banner; Video; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Title Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on How to Advertise in the Mobile Channel Authors Anton Olivensjö Gustav Sundberg Supervisors Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Carl-Henric Nilsson, Associate Professor, Department of Business Administration, School of Economics and Management, Lund University Staffan Engström, Head of Mobile, Schibsted Sverige AB, Sales and Inventory, Stockholm Issue of Study The mobile is a fairly new advertising channel, in which the time spent by consumers has rapidly increased. Advertising spendings are however not aligned, as companies do not fully understand the channel. LÄS MER