Sökning: "Gustav Lindfors"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gustav Lindfors.

  1. 1. How Ecosystem Actors Manage Opportunities and Challenges through Business Model Innovation : A Case Study on the Electrification of Heavy Road Transport along E16 Borlänge – Gävle Hamn

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gustav Hedman; Robin Lindfors; [2022]
    Nyckelord :Business model; business model innovation; ecosystem; ecosystem roles; electrification; heavy road transport; sustainable transport; Affärsmodell; affärsmodellsinnovation; ekosystem; ekosystemsroller; elektrifiering; tung vägtransport; hållbara transporter;

    Sammanfattning : The electrification of heavy road transport is ongoing in Sweden. Multiple electrification technologies are emerging and electric truck models are being added to the product portfolios of the truck manufacturers. LÄS MER

  2. 2. Högt tryck bland molnen : En nulägesanalys av allmänhetens förtroende för molntjänster och molntjänster inom sjukvården

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustav Lindfors; Emil Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Molntjänst; sjukvård; molnet; tjänst; risker; fördelar; datormoln; sjukhus;

    Sammanfattning : Allt fler människor och företag börjar använda sig av molntjänster inom sitt dagliga liv och verksamhet. Inom sjukvården är användningen av molntjänster fortfarande ett outforskat område men fler och fler börjar inse nyttan och fördelarna med användningen. LÄS MER

  3. 3. Geniet gör vad det måste - talangen gör vad den kan (En studie om hur the Big Four påverkas av att klienter formaliserar inköp av konsulttjänster)

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Gustav Flink; Jimmy Lindfors; [2016]
    Nyckelord :Consulting; Formalization; Commoditization; Sales process; The Big Four;

    Sammanfattning : The client-consultant relationship is a central aspect of the consultancy work. Given the intangibility of the consultancy service, previous literature mainly focuses on how value is created by uncertainty reduction in the client - consultant relationship. LÄS MER