Sökning: "H M utveckling av CSR"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden H M utveckling av CSR.
6. Hållbarhetsrapportens roll och funktion : en jämförelse mellan H&M, KappAhl och MQ
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Hållbarhet är ett begrepp som blir allt viktigare i samhället, särskilt då vi idag konsumerar 30 procent mer av jordens förnyelsebara tillgångar än vad jorden är kapabel att återskapa på ett år. CSR är en viktig del av hållbarhet och består av tre olika områden; ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvar. LÄS MER
7. Hållbarhetsredovisning i textilindustrin- Vad har KappAhl, Lindex, MQ och H&M för motiv till att redovisa hållbarhet?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Medvetenheten om ett socialt och miljömässigt ansvar har på senare år ökat bland företagen. Det har blivit allt viktigare för företagen att visa omvärlden att man är ett engagerat företag som tar sitt samhällsansvar. LÄS MER
8. How do Global Retail Companies utilize Corporate Social Responsibility (CSR)?
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Corporations around the world are today acknowledging more and more the need of long-term sustainability strategies integrated into their core businesses. This has led to the use of the Corporate Social Responsibility (CSR) framework. H&M and UNIQLO are no different. LÄS MER
9. Ansvar på papper : En studie av hållbarhetsredovisningens utveckling under 2000-talets första decennium
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR), har vuxit fram som ett etablerat uttryck förföretags ansvarstagande i frågor rörande etik, moral och miljö. Ett ansvar som efterfrågas i allthögre grad och därmed kräver en transparent och jämförbar presentation. LÄS MER
10. CSR i tiden - hur påverkas klädesbranschen och dess konsumenters köpbeteende av den ökade miljömedvetenheten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte är att från olika synvinklar spegla hur H&M kommer att anpassa eller tvingas anpassa sin verksamhet till de nya förhållanden som råder. CSR har expanderat de senaste åren och H&M har satsat på att implementera CSR i hela organisationen och är idag marknadsledande, men har fortfarande långt kvar. LÄS MER